۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۲۳۷۸۱
به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان؛

همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی حوزه علمیه خراسان برگزار شد

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی حوزه خراسان، گفت: رشد علمی از جمله برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه است
همایش ممتازین تحصیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی حوزه علمیه خراسان ساعاتی قبل در محل حسینیه  امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.


حجت الاسلام حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در ذابتدای این همایش به حدیث امام صادق (ع) أَلْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللّه ُ فِى قَلْبِ مَنْ يَشآءُ.» اشاره کرد و افزود: علم، نورى است كه خداوند به قلب هر كس كه بخواهد مى افكند


وی در ادامه به اهداف مرکز خدمات حوزه علمیه پرداخت و اظهار کرد: حوزه علمیه با دو بال شورای مدیریت و شورای عالی حوزه و مرکز خدمات حوزه در حال رشد، ارتقاء و انجام وظیفه است.
 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برنامه های علمی، آموزشی ونرم افزاری در اختیار شورای عالی مدیریت حوزه است؛ اظهار داشت: بخشی از برنامه های خدماتی فرهنگی در محدوده کارهای مرکز خدمات حوزه علمیه است.
 

وی تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه قبل از تاسیس به تدبیر نماینده فقید ولی فقیه مرحوم آیت الله واعظ طبسی با عنوان موسسه خدمات حوزه کارهایی را انجام می داد و بعد از این الگویی شد برای کل کشور و مقام معظم رهبری دستور اجرایی کردن این برنامه را در سطح کشور دادند

 

حجت الاسلام حائری بیمه تکمیلی، سلامت و بهداشت را از جمله اقدامات و فعالیت های مرکز خدمات حوزه دانست و افزود: توجه فرهنگی به خانواده‌های طلاب و روحانیان از رویکردهای مرکز خدمات می باشد.
 

وی تشویق از ممتازین تحصیلی همسران و روحانیان را از جمله برنامه های فرهنگی این مرکز دانست و اظهار داشت: در سالهای تحصیلی 93 و 94 در تمامی مقاطع تحصیلی و حوزه نزدیک 3700 نفر ممتاز تحصیلی بوده اند و این نشان دهنده است که تشویق ها باعث افزایش ممتازین تحصیلی حوزوی شده است.
 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه علم و دانش مرز و محدویتی ندارد، رشد علمی را از جمله برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه دانست.
 

وی در پایان شاگردی مکتب امام صادق (ع) و سرباز امام زمان (ع) بودن را دو ویژگی مهم برای جامعه روحانیت دانست و افزود: از این ویژگی ها به عنوان دو سرمایه مهم استفاده کنیم.
 

گفتنی است، این همایش که با حضورجمعی از خانواده طلاب و روحانیان حوزه علمیه خراسان برگزار شد؛ از 1300 ممتاز تحصیلی در مقاطع مختلف تقدیر و از تعداد 10نفر همسر و فرزند ممتاز تحصیلی به صورت نمادین تجلیل شد./859/202/ب2

ارسال نظرات