۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۲۳۸۳۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

فاصله گرفتن از قرآن مهم ترین عامل ناهنجاری های اجتماعی است، زبان هنر و رسانه، بهترین پل ارتباطی جوانان امروز با فرهنگ شهداست، حضور ۳ هزار نفر در دوره‌های آموزشی دارالقرآن کریم زنجان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، گفت: قرآن نسخه عملی هدایت بشر به صراط مستقیم است.

 

وی با بیان این که آموزه های قرآنی باید از شکل تشریفاتی خارج و در متن زندگی و همه ابعاد قرار گیرد، افزود: اگر فرهنگ جامعه با آموزه های قرآن آمیخته نشده باشد و روح قرآنی در برنامه های کار ما نباشد برکتی در فرهنگ و هنر ما وجود نخواهد داشت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در همه مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.وی با بیان این که آموزه های قرآنی روش صحیح زیستن را به ما می آموزد، ادامه داد: مفاهیم ناب الهی در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی،اجتماعی، دنیوی و اخروی اوست.

 

حجت‌الاسلام شکریان، مهم ترین عامل ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جوامع امروز را فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی دانست و تصریح کرد: به هر میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد و هر اندازه هم از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

 

وی با بیان این که زندگی قرآنی سعادت ابدی و جاودانه را شامل خواهد شد، ادامه داد: قرآن مجید اصلی هدایت‎گر و تربیت کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با تأکید بر این‌که باید زمینه حفظ قرآن کریم در کشور فراهم شود، گفت: حفظ قرآن کریم محور اصلی در این حوزه بوده و زمینه انس با قرآن کریم را افزایش می‌دهد.

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه در مازندران افزود: باید هدف از حفظ قرآن، تدبر و هدف از تدبر، تفسیر و هدف از تفسیر فراهم کردن زمینه انس با قرآن و عمل به قرآن در زندگی باشد.

 

بهترین پل ارتباطی جوانان امروز با فرهنگ شهداست

 

اسد بابایی با حضور در کمیته اطلاع‌رسانی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا با بیان این مطلب ابراز داشت: متاسفانه سهل انگای مدیران فرهنگی و اجتماعی باعث فاصله گرفتن خیل عظیمی از جوانان، از سبک زندگی شهدا و فرهنگ حاکم براندیشه و زندگی آنان شده است.

 

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: وظیفه فعالان هنری ورسانه ای این است که زوایای پنهان و ساده زیستی و ساده پوشی شهدا را به تمام جوانان کشورهای مسلمان نشان دهند و این جز با ابزار کار آن ها مقدور نیست.

 

این مدرس دانشگاه بیان داشت:مظلومیت شهدا و غیرت آنان نباید با کم کاری دیگر دوستان به فراموشخانه تاریخ سپرده شود، چرا که آنان مشعل داران قله عشق هستند و بدون هیچ ادعا و غروری با تمام هستی شان برای اعتلای نام اسلام و ساختن ایرانی آباد و مقتدراز خودگذشتگی کرده اند.

 

بابایی در ادامه گفت: شاخص ترین منش شهدا در دوران دفاع مقدس دوری از جاه طلبی، تن پروری و دنیا دوستی بود که با تحمل تمام کمبود ها و پرهیز از رقابت های دنیوی، عمر شریفشان را وقف شجره طیبه انقلاب اسلامی کردند و اکنون به برکت همان روحیه ایثارگری آنان،هموطنان عزیزمان در دژ مستحکمی به نام کشور ایران در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.

 

وی در ادامه، برگزاری همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا را گامی به سوی شناساندن ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی زندگی شهدا دانست  و گفت: شروع هرکاری با مشکل مواجه است اما یقین دارم این حرکت بنیاد شهید استان، نوید بخش تولید محتوایی قابل ارائه در سطح جامعه خواهد بود و با توجه به نقش شهدای آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی شروع چنین امری از آذربایجان شرقی در خور تقدیر است.

 

حضور ۳ هزار نفر در دوره‌های آموزشی دارالقرآن کریم زنجان

 

ولی‌الله رحیمی اظهار کرد: دارالقرآن کریم زنجان به صورت فصلی و در مناسبت‌های مختلف سال دوره‌های آموزشی متعددی را برگزار می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی دارالقرآن کریم در خود این مجموعه و شعبات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته دارالقرآن کریم به‌عنوان یک برند در کشور شناخته شده و دوره‌های آموزشی آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

مدیر دارالقرآن الکریم زنجان با بیان اینکه به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های دارالقرآن کریم شعباتی از این مجموعه در سراسر زنجان ایجاد شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد شعبات دارالقرآن کریم ۱۴ باب است.

 

رحیمی با بیان اینکه دو باب از شعبات دارالقرآن کریم در اواخر سال قبل ایجاد شد، افزود: در روزهای آینده نیز یک شعبه دیگر ایجاد خواهد شد تا تعداد شعبات آن به ۱۵ مورد برسد.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای بزرگ نیز شعباتی از دارالقرآن کریم ایجاد شده است، افزود: دارالقرآن کریم آمادگی ایجاد شعب بیشتر در صورت درخواست دارد.

 

مدیر دارالقرآن کریم زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دارالقرآن کریم در برگزاری دوره‌‎های آموزشی قرآنی بیان کرد: سال گذشته ۳ هزار نفر در دوره‌های آموزشی دارالقرآن کریم و شعبات آن حضور داشتند.

 

رحیمی با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های خود مجموعه دارالقرآن حضور داشتند، اضافه کرد: روخوانی و روانخوانی، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم، تجوید و صوت و لحن از جمله دوره‌هایی است که در دارالقرآن کریم برگزار می‌شود.

 

مدیر دارالقرآن الکریم زنجان خاطرنشان کرد: همچنین دوره‌های تفسیر قران کریم، مفاهیم، دوره پیش‌دبستانی و دوره ترتیل‌خوانی نیز از دیگر دوره‌هایی است که طی سال برگزار می‌شود./1325/د101/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات