۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۲۷۱۲۵

اتحادیه عرب خواستار حمایت جامعه جهانی از ملت فلسطین شد

اتحادیه عرب خواستار حمایت جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل از ملت فلسطین و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور پایان اشغال فلسطین و توقف هرچه سریع تر شهرک سازی در اراضی فلسطینی شد.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه عرب شامگاه دیروز یکشنبه در بیانیه ای به مناسبت شصت و هشتمین سالروز اشغال فلسطین تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را به شدت محکوم و تاکید کرد که ادامه این جنایت ها در نهایت منطقه را به سمت جنگی همه جانبه پیش خواهد برد.

 

این اتحادیه از جامعه بین الملل و در راس آن سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را به منظور پایبندی به قوانین و معاهدات بین المللی به ویژه قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1948 و مفاد آن پیرامون حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پرداخت غرامت به آنان تحت فشار قرار دهد. این اتحادیه همچنین تاکید کرد که جامعه بین الملل در قبال حمایت از ملت فلسطین و پایان فوری اشغال فلسطین مسؤول است.

 

اتحادیه عرب در ادامه اظهار داشت که صلح و سازش تنها در صورت تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 و با استناد به قعطنامه ها و معاهدات بین المللی و طرح صلح عربی محقق خواهد شد و تنها راه دست یابی به یک راه حل عادلانه و فراگیر برای منازعه فلسطینی صهیونیستی نیز همین است در غیر اینصورت فرصت های تحقق صلح روز به روز کم رنگ تر شده و منطقه کم کم به سمت جنگی فراگیر پیش خواهد رفت.

 

گفتنی است که فلسطینیان 15 می را که روز اشغال فلسطین و صدور قطعنامه سازمان ملل در مورد تقسیم فلسطین بین یهودیان و فلسطینیان بود را روز نکبت نامگذاری کرده و در این روز تظاهرات های گسترده ای را در داخل و خارج برگزار کرده و بر حق بازگشت به شهر و دیار اصلی خود تاکید می کنند.

 

فاجعه اشغال فلسطین منجر به کوچ اجباری 800 هزار فلسطینی از شهر و دیار خود و شهادت بیش از 15 هزار نفر شد. بیشتر آوارگان فلسطینی اکنون در کشورهای همجوار از جمله اردن، مصر، سوریه، لبنان، عراق و کرانه باختری و نوار غزه زندگی می کنند.

 

گروهک ها و سازمان های تندرو یهودی در سال 1948 و در جریان اشغال فلسطین 531 شهر و روستای فلسطینی با تخریب و با خاک یکسان کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات