۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۲۸۳۷۰
همزمان با نیمه شعبان صورت گرفت؛

تلبس۳۷ طلبه حوزه علمیه مازندران به لباس مقدس روحانیت

 کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که همزمان با نیمه شعبان 37 نفر از طلاب حوزه علمیه استان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند، گفت: این طلاب همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) در شهرهای نوشهر، نکا، رستمکلا، کوتنا و ساری مشرف به لباس مقدس روحانیت شدند.
تلبس

حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که همزمان با نیمه شعبان 37 نفر از طلاب حوزه علمیه استان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند، افزود: این طلاب همزمان با میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) در شهرهای نوشهر، نکا، رستمکلا، کوتنا و ساری مشرف به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

وی به شرایط احراز صلاحیت این طلاب برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت اشاره کرد و گفت: طلابی که پایه پنج خود را با موفقیت به اتمام رسانده و مراحل آمار و بررسی و دیگر شرایط این بخش را گذرانده و در مصاحبه علمی نیز قبول شوند می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

 

حجت الاسلام طبرسی نگاه ویژه و قانونمند به موضوع تلبس را یکی از مسائل مهم و مورد توجه حوزه علمیه اعلام کرد و افزود: هر گونه تلبس در مدارس علمیه استان براساس قانون مصوب شورای عالی حوزه صورت می گیرد.

 

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هر گونه تلبس در حوزه شامل فرآیند معین و مصوب شده از سوی شورای عالی حوزه است، بیان داشت: اگر طلبه ای در مراحل مختلف احراز صلاحیت نشود نمی تواند ملبس شود.

 

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که لباس روحانیت لباس کار نیست که تنها در زمان روضه خوانی، منبر و تبلیغ از آن استفاده شود، بیان داشت: شأن لباس روحانیت در درجه اول باید از سوی خود طلاب و روحانیان حفظ شود.

 

وی با بیان این که لباس روحانیت لباس مقدسی است و یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است.

 

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران، حفظ شأن لباس روحانیت را یک رسالت مهم طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: نباید با برخی کارهای سبک جایگاه و شأن این لباس مقدس و ارزشمند را کاهش دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس و جایگاه روحانیت بسیار والا و ارزشمند است، تصریح کرد: باید از خدشه دار شدن این جایگاه جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به جایگاه ارزشمند لباس روحانیت، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند جایگاه رفیع لباس روحانیت را در تمام شئون حفظ کرده و قدر این مکان و لحظات به دست آمده را بدانند.

 

وی توجه به مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم برشمرد و بیان داشت: قرآن کریم در آیات نورانی خود در این مورد تأکیدهای زیادی کرده و در لباس طلبگی نیز تقوا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که طلاب باید از آن برخوردار باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تقوا باید مبنای کار طلاب حوزه علمیه باشد، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید علاوه‌ بر فراگیری دروس حوزوی همواره از همه مکروهات به دور باشند، زیرا اگر این مسأله در زندگی یک طلبه نهادینه شود به یقین نتایج خوبی در زندگی فردی و اجتماعی یک طلبه دارد.

 

حجت الاسلام طبرسی با بیان این‌که خداوند همواره پشتیبان اهل تقوا است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه نیز باید همواره اهل تزکیه و تقوا باشند تا در مسیری که در پیش گرفته‌اند موفق شوند.

 

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسیر طلبگی و کسب علوم دینی مسیر کرامت و لباس روحانیت، پرچم اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: لباس روحانیت یک امانت الهی است که یک طلبه باید در حفظ و حراست از آن تلاش کند.

 

وی پوشیدن لباس مقدس روحانیت را همراه با مسؤولیت های زیاد دانست و بیان کرد: امروز روحانیت میراث‌ دار گذشتگان است و باید این میراث را به نحو احسن به نسل‌های بعدی تحویل دهد و اگر این کار را نکند اعتماد مردمی را از دست می‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

 

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که علم و عمل روحانیت باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: علم مادی در زمان مرگ از انسان جدا می شود، اما علم دین تا آن دنیا نیز همراه انسان خواهد بود.

 

وی با بیان این که روحانیت باید ارزش ها و احکام اسلامی را نخست در خود نهادینه کند تا بتواند آنها را در جامعه نیز ترویج کند، بیان داشت: امروز اعمال و رفتار روحانیت به شدت از سوی مردم مورد توجه است و مبلغان دینی باید در این باره هوشیار باشند./1317/302/ب2

ارسال نظرات