۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۲۹۶۲۷
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

برگزاری محافل تفسیری سوره ممتحنه در پایگاه ها و حلقه های تفسیری خراسان رضوی

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره برگزاری جلسات شاخص تفسیر قرآن کریم در مشهد، گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تفسیر سوره ممتحنه در این ایام در مساجد صورت می گیرد.
قرآن کریم

حجت‌الاسلام حسین کریمی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برگزاری جلسات شاخص تفسیر قرآن کریم در مشهد همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تفسیر سوره ممتحنه در این ایام در مساجد صورت می گیرد.

 

وی با بیان این که امسال در یک هزار و 600 پایگاه و حلقه های تفسیری در ماه مبارک رمضان این برنامه برگزار می شود، افزود: در تفسیر سوره ممتحنه جریانات کشور و منطقه و اصول روابط با بیگانگان مدنظر است.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این که برنامه تفسیر سوره قرآن از چند سال گذشته در مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود، افزود: سال گذشته سلسله جلسات معرفتی تفسیر در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت سوره محمد (ص) و کتاب«ایمان عزت آفرین» درادارات و مساجد استان برگزار شد.

 

وی ادامه داد: تفسر سوره لقمان با محوریت کتابچه تربیت حکیمانه، سوره حجرات درباره اخلاق اجتماعی و سوره کهف از جمله دیگر برنامه های تفسیری در سال های گذشته است.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه درباره برگزاری این طرح در سال گذشته گفت: آزمون تفسیر و حفظ قرآن کریم در پایگاه‌های تفسیر استان در طول ماه مبارک رمضان، در بیش از هزار پایگاه استان برگزار شد.  

 

وی بیان کرد: میانگین شرکت‌کنندگان در محافل تفسیر 112 هزار نفر بوده است، این در حالی است که تمامی ادارات دولتی نیز به برگزاری این مراسم اهتمام ویژه‌ای ورزیده‌اند.

 

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: سؤالات این آزمون را حجت‌الاسلام محمدرضا کمیلی، معاون آموزشی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد، طراحی کرد و با این وجود تصحیح پاسخ‌نامه شرکت‌کنندگان در این آزمون بر عهده مفسران است./302/934/ب1

ارسال نظرات