۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۲۰۴
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان خبر داد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی در بیش از ۹۴۰ مسجد هرمزگان

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام(ره) به همت کانون های فرهنگی هنری در بیش از ۹۴۰ مسجد شهری و روستایی این استان خبر داد.
حضرت امام خمینی(ره)

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: مراسم بزرگداشت 14 خرداد به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و به همت کانون های فرهنگی هنری در بیش از 940 مسجد استان هرمزگان برگزار می شود.
 
وی با اشاره به علاقه‌مندی و عطش نسل جوان امروز برای آشنایی با اندیشه های سیاسی الهی معمار کبیر انقلاب، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری باید در خلال برنامه هایی که در طول سال برگزار می کنند به ویژه در ایام نیمه خرداد، با بهره گیری از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، زمینه را برای ارتقای آگاهی جوانان در رابطه با شخصیت والای امام خمینی(ره) فراهم سازند.

 

حجت الاسلام پهلوانی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند: «راه جلوگیری از تحریف امام، بازخوانی اصول امام است»، افزود: یکی از رسالت های مهم و اساسی کانون های فرهنگی هنری مساجد، تبیین، تشریح و حفاظت از اصول، آرمان و اندیشه امام(ره)، انقلاب اسلامی، رهبری و شهداست.
 
وی در ادامه در تشریح برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه سالروز ارتحال امام(ره)، گفت: مراسم سوگواری همراه با سخنرانی و مرثیه سرایی و عزاداری به روش سنتی در شب و روز 14 خرداد از شاخص ترین برنامه ها است.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با اشاره به برنامه های مراسم ارتحال امام راحل در این کانون ها، ختم قرآن و ختم صلوات و اهدای ثواب آن به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی، قرائت فرازهایی از وصیت نامه امام(ره) در بین نمازهای جماعت، مسابقه فرهنگی از وصایای امام(ره) و ارسال پیامک های وصایای امام(ره) را از دیگر برنامه های کانون ها در سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب نام برد.
 
حجت الاسلام پهلوانی، برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب از مراحل مختلف نهضت امام(ره) تا رحلت آن حضرت، توزیع بسته های فرهنگی بین عزاداران، مسابقه خاطره نویسی و دلنوشته، بخش دیگری از اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ویژه 14 خرداد عنوان کرد.
 
وی همچنین به برنامه های کانون های مساجد در 15 خرداد نیز اشاره کرد و گفت: مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد همراه با سخنرانی کارشناسان دینی مذهبی در رابطه با جنایات رژیم منحوس پهلوی و از جان گذشتگی ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی به رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خمینی(ره) در کانون های فرهنگی هنری سراسر استان برگزار خواهد شد.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود در این مراسم، سخنرانان همچنین پیرامون رکن رکین قانون اساسی«اصل ولایت مطلقه فقیه» و چگونگی انتخاب امام خامنه ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایراد سخن خواهند پرداخت./851/302/ب2

ارسال نظرات