۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۳۰۶۶۸
مدیر حوزه علمیه امام صادق نقده:

اسلام ارتجاعی به دنبال جدایی دین از سیاست است

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده گفت: اسلام ارتجاعی همان اسلامی است که آمریکا و انگلیس می خواهند آن را ترویج دهند و به گونه ای است که به دور از هرگونه سیاست است.
مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) نقده

حجت الاسلام حسین منیری، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) نقده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی، گفت: روحانیت در فضای مجازی هم از طریق شبکه های اجتماعی و هم از طریق سایت ها ورود پیدا کرده اند اما با توجه به گستردگی فضای مجازی لازم است با برنامه ریزی منسجم و هدفمند وارد عمل شد.


وی در بیان تفاوت های اسلام ناب با اسلام ارتجاعی و التقاطی، گفت:اگر امروز بخواهیم اسلام ناب را با اسلام مقایسه کنیم باید به شاخص های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این راستا رجوع کنیم.


امام جمعه محمدیار در توصیف اسلام ارتجاعی اظهار داشت: اسلام ارتجاعی همان اسلامی است که آمریکا و انگلیس می خواهند آن را ترویج دهند و به گونه ای است که به دور از هر گونه سیاست است.


حجت الاسلام منیری افزود: اسلام ارتجاعی یک اسلام عبادی صرف بوده و به گونه ای است که با دیگر امور کاری ندارد.


وی شاخصه اصلی اسلام ناب را ظلم ستیزی و مقابله با استکبار عنوان کرد و ابراز داشت: اسلام نابی که امروز انقلاب به دنبال آن است اسلامی است که بتواند در تمامی ابعاد زندگی مردم تأثیرگذار باشد.


حجت الاسلام منیری درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: شاخص های انقلابی گری تقوا، شجاعت و بصیرت است و اگر شجاعت در مقابل دشمن نباشد قطعا روحیه بی طرفی و سازش با دشمن پیش می آید.


امام جمعه محمدیار با بیان اینکه برای تشخیص و تمییز حق از باطل لازم است که بصیرت داشته باشیم. افزود: لازمه ایستادگی در مقابل دشمن شجاعت است و لازمه پیاده کردن دین در جامعه تقوا است.


حجت الاسلام منیری مجموع این شاخص ها را معطوف به روحیه انقلابی دانست و ابراز داشت: داشتن روحیه انقلابی سبب می شود که نظام رو به پیشرفت و ترقی حرکت کند./936/302/ب2

ارسال نظرات