۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۰۷۰۷
نماینده خبرگان رهبری: 

فرهیختگان ساحت فرهنگ و ادبیات زبان گویای جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: فرهیختگان و فرزانگان ساحت فرهنگ، هنر و ادبیات زبان گویا و سرمایه های جامعه هستند.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار استاد کریمی مراغه‌ای، شاعر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اظهار داشت: نصایح ادبی استاد با زبان طنز همواره مورد استقبال عموم مردم بوده است.


وی با بیان این‌که استاد با زبان شعر دردها و رنج‌های مردم و مشکلات جامعه را بیان کرده است، خاطرنشان کرد: فرهیختگان و فرزانگان ساحت فرهنگ، هنر و ادبیات، سرمایه های جامعه هستند که اکنون با ارج نهادن به آن ها بسیاری از مشکلات جامعه را می توان مرتفع کرد.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که اشعار مذهبی و عرصه رثایی استاد کریمی مراغه‌ای جزو شاهکارهای ادبی محسوب می شوند، افزود: اشعار استاد سرشار از مضامین دینی و شیعی است، در این میان می توان نوحه و مرثیه هایی را یافت که علاوه بر مدح ائمه اطهار(ع)، فرهنگ های اجتماعی و مشکلات آن را بازگو می کند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که سیره پیامبر اکرم(ص) همواره بر ارج نهادن بر هنرمندان و شعرا تأکید دارد، گفت: شعر و هنر همیشه زبان گویایی برای تأثیرگذاری در اذهان مردم بوده است و انقلاب اسلامی ایران نیز توانسته با فرهنگ دینی و عاشورایی خود در سراسر جهان حضور یابد.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که استاد کریمی مراغه ای در عمر 85 ساله خود بیش از 300 هزار بیت شعر سروده است، گفت: نگارش کتاب ارج نامه میرزا حسین مراغه ای اقدامی ارزشمند برای قدرشناسی از این شاعر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده که به نویسندگی محمدحسین قابل نژاد سردرودی به رشته تحریر درآمده است.


بنابر این گزارش، این کتاب متشمل بر پنج بخش شامل عکس ها، خاطرات و لوح های تقدیر، گلچین اشعار میرزا حسین کریمی مراغه ای، اشعار شعرا و مقاله های اساتید و صاحب نظران فرهنگ و هنر درباره این شاعر است.


این کتاب که با تلاش محمد حسین قابل نژاد سردرودی نگاشته شده؛ خلاصه ای از زندگی نامه، اظهارنظرهای شخصیت های مهمی مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاعران و صاحبان سبک شعر ادبیات کشور در این کتاب گردآوری شده است.

 

کتاب ارج نامه حاج میرزا حسین کریمی مراغه ای به همت انتشارات تک درخت در یک هزار نسخه به چاپ رسید.


گفتنی است، استاد میرزا حسین کریمی مراغه ای دوازدهم مرداد 1310 شمسی در مراغه چشم به جهان گشوده و تاکنون 19 جلد از کتاب های وی به چاپ رسیده و بیستمین کتاب وی نیز در حال چاپ است، کریمی مراغه ای در اصل شاعری نوحه سرا است که در مدح های وی به زندگانی 14 معصوم(ع) اشاره شده و در بخش طنز نیز از وی کتابی به نام رنگارنگ در چندین جلد به چاپ رسیده است./935/202/ب2

ارسال نظرات