۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۳۰۹۷۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

طلاب و روحانیان عامل به حرف‌های‎ خود باشند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که طلاب و روحانیان باید به حرف‌های‎ خود عامل باشند، گفت: عامل بودن به آنچه بیان می‌کنیم سبب می‌شود تا حرفی که از دل بیرون بیاید بر دل بنشیند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع روحانیان این شهرستان با بیان این که انسان برای رسیدن به جایگاه های بلند معنوی باید زشتی و پلیدی ها را از خود دور کند، گفت: انسان با دور شدن از گناه از همه منزلگاه ها عبور می کند تا به سیره الهی دست یابد و از وسوسه های شیطان در امان باشد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه میهمانی خدا، افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می‌ریزد.

 

آیت الله توکل با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان باز شده است، گفت: این ماه، یک فیض الهی و روزه یک تکلیف الهی است که باید در راستای آن به نحو ارزنده ای گام برداریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان باز شده است، گفت: ماه رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید.

 

وی با اشاره به کتاب ارزنده نهج البلاغه که دربردارنده خطبه ها و نکاتی ارزنده از امام علی(ع)، بیان داشت: نهج البلاغه یک دایره المعارف عظیم اسلامی است که احکام، توحید، نبوت، معاد و امامت را در خود دارد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که تهذیب نفس و خوسازی در بردانده اخلاق است که در نهج البلاغه وجود دارد، تصریح کرد: در این کتاب نورانی به اصول و فروع دین و اخلاق پرداخته شده که کتابی ارزنده برای همگان است.

 

وی با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای بهره گیری از احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید در تلاش باشیم تا در این فرصت های خوب در راستای بندگی خداوند منان و ارتقای معنویت و معرفت و همچنین دوری از رذایل اخلاقی گام برداریم.

 

آیت الله توکل با اشاره به این که باید راه و شیوه خود را از نهج البلاغه بگیریم و معارف آن را در زندگی خود اجرایی کنیم که بسیار اثرگذار است، ادامه داد: اگر منطق قرآن کریم و نهج البلاغه را در زندگی خود اجرایی کنیم دنیا گلستان شده و باید بدانیم که این کتاب ها هیچ گاه کهنه نمی شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که در میدان مسابقه دنیای بی نهایت هرکس به اندازه توان خودش توان پرواز دارد، اظهار داشت: برای همه انبیاء قبل از پیامبر اکرم و ائمه معصومین(ع) نماز شب مستحب بود اما برای این بزرگواران واجب است زیرا آن ها باید سنگینی باری را بر عهده بگیرند که دیگران توان آن را نداشتند.

 

وی ادامه داد: اگر انسان بخواهد باطن را آماده کند باید مقدماتی را انجام دهد که از جمله آن طی کردن کلاس عمومی ادب است که از آن تعبیر به عبدالله شدن می کنند.

 

آیت الله توکل در ادامه سیر تعالی و کسب مقامات معنوی را در گرو  عبور از  آزمون های خاص دانست و اذعان کرد: مقدار عبودیت با مقدار اوج در تناسب است و اگر انسان تن به گناه داد عبدالله بودنش زیر سوال می رود و در نماز کلمه عبده بر رسوله مقدم شد زیرا رسوله معلول عبده است.

 

وی با بیان این که انسان موجودی خدایی آفریده  شده است، گفت: گناه موجب نزول انسان و بی بهره شدن از سیر به درجات معنوی بالا می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علما و روحانیان در ماه مبارک رمضان و سایر ایام تبلیغ با دوری از خانواده و وطن برای تبلیغ و ترویج دین تلاش می‌کنند، افزود: خدا پشتیبان علما و روحانیونی است که برای دین الهی مهاجرت و تلاش می‌کنند.

 

آیت الله توکل با اشاره به این که طلاب و روحانیان باید به حرف‌های‎ خود عامل باشند، خاطر‌نشان کرد: عامل بودن به آنچه بیان می‌کنیم سبب می‌شود تا حرفی که از دل بیرون بیاید بر دل بنشیند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: علما و روحانیان بحث موضوعات مختلف را از ائمه بیاموزند و پیامبر گرامی اسلام، آنقدر به مردم محبت نشان می‌داد که آنان پس از دیدار با رسول خدا، خود را محبوب‌ترین فرد نزد ایشان می‌دانستند.

 

وی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان سفره تعلیم و تفسیر قرآن و تحقیق درباره احکام دینی برای همه گشوده است، افزود: ماه‌های پرفضیلتی مانند محرم و صفر داریم اما فضیلت ماه رمضان بسیار بالا است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که روحانیان باید در این ماه، احکام دینی را برای مردم بیان کنند، خاطرنشان کرد: مردم در ماه رمضان برای فراگیری فرایض دینی تشنه‌تر هستند.

 

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان خدا باز می‌شود و خداوند تبارک و تعالی به کوچک‌ترین بهانه بندگان خود را می‌آمرزد، گفت: ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آگاهی بخشی به نسل جوان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تقوای الهی را بهترین ثمره ماه رمضان برشمرد و گفت: فضای این ماه پرفیض فرصت مغتنمی است تا بتوانیم روحیه مادی گری و دوستی به دنیا را از خود دور کرده و دنیا را مقدمه ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم./1317/202/ب2

ارسال نظرات