۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۰۴۸

همایش مکتب امام صادق در مرند برگزار می شود

امام جمعه مرند از برگزاری نخستین همایش علمی پژوهشی مکتب امام جعفر صادق(ع) به میزبانی این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند و دبیر برگزاری نخستین همایش علمی پژوهشی مکتب امام جعفر صادق(ع) امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان مقاله برای این همایش استانی اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش15 تیرماه سال جاری است.


وی با بیان این‌که همایش مکتب امام صادق در سطح استانی و در سه محور اخلاق و تربیت اسلامی، اهمیت و جایگاه توحید در زندگی بشر امروزی و مقایسه آن با جریان فکری دوره معاصر در 20 موضوع برگزار می شود، گفت: همایش طی روزهای 8 ، 9 و 10 مرداد ماه با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با تشریح اهداف برگزاری این همایش علمی خاطرنشان کرد: سال گذشته در قالب کارگاه آموزشی با حضور 180 نفر در شهرستان مرند توانستیم موضوعاتی از قبیل معرفی، ترویج و تبلیغ اندیشه و سبک زندگی اسلامی امام صادق(ع) را پیگیری کنیم که امسال این همایش در گستره استانی و با برنامه های مختلف جنبی پیش‌بینی شده است.


امام جمعه مرند با اشاره به ظرفیت بسیار بالای حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان در برگزاری این همایش دینی یادآور شد: یکی از مسائلی که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است، نقش‌آفرینی حوزه های علمیه در جریان‌سازی فرهنگی در جامعه است، سعی داریم با برگزاری این همایش حوزه فرهنگ را از مهجوریت خارج کنیم.


وی با تأکید بر این‌که فرهنگ تنها در موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها خلاصه نمی شود، گفت: نباید از اثرات تخریبی تهاجم فرهنگی غافل و بی تفاوت باشیم، در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به مظلومیت حوزه فرهنگ اشاره داشته‌اند، حوزه های علمیه رسالتی خطیر در رفع مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب بر عهده دارند.


حجت الاسلام نعمت‌زاده فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: تهاجم فرهنگی عرب ابعاد گسترده‌تری در قالب جنگ نرم دارد که اگر مورد غفلت قرار گیرد، هویت دینی ملت ایران به خطر خواهد افتاد، بنابر این بازگشت به دین و احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی ضرورتی انکارناپذیر است.


امام جمعه مرند با اشاره به این‌که بیشترین تاکید رهبر انقلاب بر فرهنگ و وضعیت اجتماعی جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: آثار و تلفات تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران بسیار خطرناک و گسترده‌تر از جنگ نظامی است، با این حال متأسفانه هنوز عده‌ای به باور حقیقی نسبت به جنگ تمام عیار فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران نرسیده اند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات