۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۳۱۹۱۱
هم‌زمان با هفته قرآن و عترت؛

۷ جشنواره قرآنی و فرهنگی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هفته قرآن و عترت امسال هفت جشنواره قرآنی و فرهنگی و پنج ویژه‌برنامه جنبی در این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام احمد محمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به تشریح برنامه‌های این نهاد هم‌زمان با هفته قرآن و عترت امسال پرداخت و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هم‌زمان با این هفته هفت جشنواره قرآنی و پنج برنامه جنبی در استان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اکنون طرح برگزاری این جشنواره‌های قرآنی به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ارائه شده است، اضافه کرد: در حال حاضر مشغول تدوین فراخوان این جشنواره قرآنی هستیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته قرآن و عترت خراسان شمالی آذرماه امسال برگزار شود، ادامه داد: جشنواره‌های قرآنی مزبور در بخش‌های گوناگون و با بهره‌گیری از زبان هنر در قالب تجسمی، نمایش، شعر و داستان، فیلم و عکس و پژوهشی و با رویکرد پایان‌نامه و مقالات علمی و قرآنی برگزار می‌شود.

 

به گفته وی هم‌زمان با هفته قرآن و عترت امسال جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی در رشته‌های خوشنویسی شامل ثلث، نسخ و معلی، گرافیک شامل تصویرسازی و پوستر، نقاشی و نگارگری برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه جشنواره شعر و ادبیات قرآن و عترت و داستان کوتاه با موضوع سبک زندگی قرآنی و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یکی دیگر از جشنواره‌های قرآنی هفته قرآن و عترت در خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: جشنواره مزبور نیز شامل رشته‌های شعر سپید، شعر کلاسیک، داستان کوتاه قرآنی و داستانک است.

 

وی ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره نمایش و تئاتر قرآن و عترت با تولید و اجرای نمایش از دیگر جشنواره‌های برنامه‌ریزی شده برای هفته قرآن و عترت امسال در استان خراسان شمالی است.

 

حجت‌الاسلام محمدی که دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی نیز هست، با اشاره به اینکه جشنواره فیلم و عکس یکی دیگر از جشنواره‌های قرآنی هفته قرآن و عترت در استان است، اظهار کرد: این جشنواره قرآنی در رشته‌های مستند، فیلم کوتاه، پویانمایی و عکاسی و همراه با برگزاری جلسات نقد و بررسی و چاپ آثار برای برپایی نمایشگاه در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره پژوهشی فراخوان مقالات و پایان‌نامه‌ها با موضوع قرآن و عترت و موضوع ویژه سبک زندگی و شعار سال از منظر قرآن و اهل بیت از دیگر جشنواره‌های برنامه‌ریزی شده برای هفته قرآن و عترت امسال در استان است.

 

به گفته حجت‌الاسلام محمدی جشنواره و مسابقات قرآنی با مرکزیت شهرستان راز و جرگلان در رشته‌های تلاوت و حفظ یکی دیگر از جشنواره‌های موضوعی هفته قرآن و عترت در خراسان شمالی است.

 

وی در مورد بخش‌ها و برنامه‌های جنبی بزرگداشت هفته قرآن و عترت در خراسان شمالی، افزود: برپایی مسابقات آواها و نغمه‌های قرآنی در رشته‌های اذان و همخوانی، ابتهال و غیره برخی از ویژه‌برنامه‌های جنبی هفته قرآن و عترت امسال در استان هستند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت، برگزاری دومین آیین تکریم و تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی، رونمایی کتاب معرفی چهره‌های قرآنی استان، نمایشگاه روز قرآنی دانش‌آموز، زنگ انشاء قرآنی و نمایشگاه دستاوردهای جشنواره‌های هفته قرآن و عترت و بخش کتب و نرم‌افزار ازجمله برنامه‌های جنبی هفته قرآن و عترت در خراسان شمالی به شمار می‌روند./302/9314/ب1

ارسال نظرات