۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۳۱۹۵۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مبلغان، حلقه ارتباطی میان جامعه و علما هستند

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: مبلغان، حلقه ارتباطی میان جامعه و علمای مذهبی هستند؛ باید اندیشه دینی مراجع را در جامعه نشر داده و امت را به کانون‌های علم و دین پیوند دهند.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ، گفت: مسؤولیت مبلغان در ماه رمضان بسیار سنگین است، چراکه باید در این فرصت یک ماهه، تمام تلاش خود را بکنند تا جامعه نهایت بهره را ببرد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: مبلغان در این ماه مبارک باید جامعه را با ارزش‌های دینی و مسائلی که مورد غفلت واقع شده است، پیوند دهند و نسبت به مسائل ضروری روز روشنگری کنند.

 

وی اظهار کرد: مهم‌ترین کار مبلغان در این ایام پاسخ به سؤالات شرعی مردم و بیان مسائل دینی است؛ مبلغان باید اولویت را به طرح فتوا و نظر ولی فقیه بدهند زیرا فتوای ولی فقیه به دیگران ارجحیت دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مبلغان وظیفه دارند این تفکر را در بین مردم نشر دهند که اصل تقلید، نشان دهنده تقید در دین است و تبعیت از نظر مراجع در احکام شرعی و تبعیت از نظر ولی فقیه در احکام روز دنیا یک نوع حجت شرعی است که عمل به آن باعث تضمین اعمال افراد مقلد در آخرت می‌شود.

 

وی ادامه داد: تکیه بر ولایت فقیه به‌عنوان جانشین امام زمان(عج) و ترویج آن در جامعه برعهده مبلغان است؛ در این ماه مبارک باید مردم را به کانون اصیل روحانیت که ولایت فقیه می‌باشد، متصل کنیم.

 

آیت‌الله سلیمانی در پایان بیان کرد: مبلغان وظیفه دارند در خصوص شبهاتی که امروزه در فضای مجازی در حال گسترش است، روشنگری کنند و همچنین ضرورت مسأله وحدت و پرهیز از تفرقه را در جامعه گوشزد کنند./831/202/ب3

ارسال نظرات