۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۳۷۱۱۳
نماینده مردم زابل در مجلس:

ابتکار بارش‌های باران را هم به نام خودش تمام می‌کند

گرد و خاک

نماینده مردم زابل در مجلس با انتقاد از اینکه تاکنون مسئولان برای حل معضل گرد و غبار تنها شعار داده‌اند، گفت: اگر هم اکنون دریاچه هامون آب دارد به لطف خداوند و بارش باران است اما می‌بینیم رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه‌ها این بارش‌ها را هم به نام خودشان تمام می‌کند.

 

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حسینعلی شهریاری با انتقاد از شعارهای داده شده برای مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: یکی از عوامل اصلی گرد و غبار در سیستان که معمولا به زاهدان و جنوب استان هم می‌رسد خشکسالی و خشک بودن دریاچه هامون است البته بادهای 120 روزه موسمی در زمانیکه دریاچه هامون آب داشته است گرد و خاک زیادی نداشته و اتفاقا گرما را کاهش می‌داد و باعث تلطیف هوا می‌شد ولی از زمان خشک شدن دریاچه این طوفان‌های شدید خاک کف دریاچه را بلند می‌کند و به سر و روی مردم می‌پاشد.

 

وی ادامه داد: خشکسالی در خوزستان حدود 16 سال دوام دارد و خشکی دریاچه‌ها به علت این است که کشور افغانستان به تعهدات خود عمل نمی‌کند، کشور ما نیز همیشه مماشات و تساهل و تسامح داشته است و به عنوان کشور همسایه هیچوقت نخواسته این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

 

نماینده مردم زابل در مجلس اظهار داشت: همین موضوع باعث شده است که خشکسالی تداوم داشته باشد و متأسفانه مسئولان هیچ کاری انجام نداده‌اند، شعارهایی که خانم ابتکار می‌دهد تنها شعار است که می‌گویند ما در مجامع بین المللی این کارها را انجام دادیم مثلاً از ثبت دریاچه هامون به عنوان یکی از اقدامات خود نام می‌برند درحالیکه دریاچه هامون یک تالاب بین المللی بوده است و اگر هم این کار را انجام داده‌اند ثبت تالاب هامون چه مشکلی از مردم را حل می‌کند؟

 

شهریاری اظهار داشت: خانم ابتکار باید بگوید چه کاری برای مردم زابل انجام داده است؟ باید مشکل اصلی حل شود و سهمیه آب سیستان به موقع داده شود، اگر هم اکنون دریاچه هامون آب دارد به لطف خداوند و بارش باران است اما می‌بینیم که در برخی مصاحبه‌ها این مواهب الهی را هم به نام خودشان تمام می‌کنند مسئولان به جز شعار دادن کار دیگری انجام نمی‌دهند امیدواریم در عمل اقدامی کنند که مردم شاهد باشند.

 

وی تصریح کرد: مسئولان تنها برای خالی نبودن عریضه مطالبی را می‌گویند که فقط این مطالب روزنامه‌ای است و به درد خودشان می‌خورد، نماینده‌ها هم هیچوقت از این صحبت‌های کلیشه‌ای قانع نمی‌شوند و در عمل هیچ کاری انجام نشده است./836/د102/ل

ارسال نظرات