۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۳۹۸۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

دولت در تسهیل ازدواج جوانان اقدام جدی داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که ترویج سنت حسنه ازدواج زمینه ساز کاهش ناهنجاری های اجتماعی است، گفت: دولت در تسهیل ازدواج جوانان اقدام جدی داشته باشد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از طرح جمع آوری جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند در روستاهای مراغه، اظهار داشت: کمک به نوعروسان نیازمند رسالتی خطیر در ترویج سنت حسنه ازدواج است.


امام جمعه مراغه با بیان این‎که ترویج سنت حسنه ازدواج در جامعه موجب کاهش بزه های اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: کمک به تأمین جهیزیه و ایجاد شرایط ازدواج برای جوانان نیازمند از ضرورت های جامعه برای رسیدن به آرامش روحی و روانی است.


وی با بیان این‌که ترویج سنت حسنه ازدواج در جامعه نیازمند پرهیز از تشریفات غیرضروری و کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند است، گفت: در این راستا تلاش همگانی برای فرهنگ سازی مناسب ضروری به نظر می رسد؛ خانواده ها باید امر ازدواج جوانان را آسان بگیرند و با کمترین هزینه مایه آرامش فرزندان خود باشند.


حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام محبوب ترین بنا و بهترین اقدام، مساعدت مالی در زمینه ازدواج جوانان ذکر شده است، گفت: انتظار داریم دولت نیز به نوبه خود در تسهیل ازدواج جوانان اقدام جدی داشته باشد؛ تنها ارائه تسهیلات بانکی در این مسأله کافی نیست.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تجمل‌گرایی، هزینه‌های بی‌مورد و برخی سخت‌گیری‌های جاهلانه مانع ازدواج جوانان شده است، گفت: تأخیر در ازدواج جوانان با تبعات منفی بسیاری همراه خواهد یود که هم خانواده ها و هم دولت بایستی چاره‌ای نسبت به این معضل بیندیشند.


همچنین ایوب هاشمیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه در سخنانی با اشاره به این‌که کمیته امداد در تأمین جهیزیه نیازمندان از مساعدت خیرین استقبال می کند، گفت: طرح جمع آوری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در روستاها از سال گذشته آغاز شد که در این راستا امسال هشت سری جهیزیه در روستاها جمع آوری شده است. 


وی با اشاره به اینکه برای تهیه این جهیزیه ها 240 میلیون ریال از سوی روستائیان اهدا شده است، افزود: طی اجرای این طرح در سال گذشته 50 نوعروس به خانه بخت رفتند و با اجرای جمع آوری جهیزیه ها در روستاها و شهر، تعداد عروسان پشت نوبت تحت پوشش این کمیته برای تأمین جهیزیه از 60 نوعروس تا 15 نوعروس کاهش یافته است./935/202/ب2

ارسال نظرات