۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۴۱۱۲۲
مدیر آموزش و تربیت مسجد جمکران تشریح کرد؛

برنامه‌های کارگاه آموزشی کوتاه مدت مسجد جمکران

حجت الاسلام نیکخو به تشریح فعالیت‌های کارگاه آموزشی کوتاه مدت 15 دقیقه‌ای در مسجد مقدس جمکران پرداخت و گفت: این کارگاه آموزشی 15 دقیقه ای در چهار موضوع بیان معارف مهدوی، سبک زندگی اسلامی، زندگی نوپا و تربیت فرزند برگزار می شود.
برگزاری پیشگیری از مواد مخدر ویژه روحانیون خرمشهری و آبادانی کارگاه آموزشی

حجت الاسلام سجاد نیکخو در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره کارگاه آموزشی کوتاه مدت در مسجد مقدس جمکران، گفت: این کارگاه آموزشی 15 دقیقه ای در چهار موضوع بیان معارف مهدوی، سبک زندگی اسلامی، زندگی نوپا و تربیت فرزند برگزار می شود.

 

مدیر آموزش و تربیت مسجد جمکران اظهار داشت: کارشناس این کارگاه در این 15 دقیقه آموزش های ذکر شده را به صورت کلیدی و تخصصی برای زائران بیان می کند؛ پس از آن پایان کارگاه نیز بسته فرهنگی و گواهینامه آنلاین برای افراد صادر می شود.

 

وی درباره گواهینامه آنلاین توضیح داد: گواهینامه آنلاین به این صورت است که شرکت کنندگان در لحظه ورود به کارگاه، فرم مشخصات را تحویل می گیرند و با وارد کردن اطلاعات مورد نظر، گواهینامه برای آنها صادر می شود.

 

حجت الاسلام نیکخو بیان داشت: موضوع سبک زندگی اسلامی با بهره گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب و سفارش ایشان در این زمینه بوده و معاونت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران نیز کارگاه های آموزشی کوتاه مدت را با این موضوع آغاز کرد.

 

 

وی ادامه داد: شیوه صحبت زن و شوهر، ارتباط پدر و فرزند، ارتباط با بزرگسالان و سبک زندگی مهدوی و اسلامی از دیگر مواردی است که در این کارگاه مورد بررسی و آموزش قرار می گیرد.

 

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: این کارگاه آموزشی هر هفته در روزهای سه شنبه و پنج شنبه و مناسبت های خاص در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

وی افزود: کارگاه آموزشی کوتاه مدت که از عید نوروز امسال آغاز به کار کرده، روزانه بیش از 350 نفر شرکت کننده دارد و تا به امروز بیش از 9 هزار گواهینامه صادر شده و بیش از 11 هزار بسته فرهنگی با موضوع سبک زندگی اسلامی و آشنایی با امام زمان(ع) توزیع شده است.

 

حجت الاسلام نیکخو درباره شیوه انتخاب کارشناسان این کارگاه آموزشی، اظهار داشت: اساتید و کارشناسان ارائه دهنده، از سوی مرکز ارشاد و مشاوره مسجد مقدس جمکران انتخاب می شوند و پس از گذراندن دوره های مخصوص، به ارائه مشاوره می پردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام هر کارگاه آموزشی 15 دقیقه ای، کارشناسان به مدت 10 دقیقه به خانواده هایی که نیاز به مشاوره دارند، مشاوره می دهند؛ به طور کلی در هر روز هفت کارگاه از ساعت 16 تا 23 برگزار می شود.

 

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران افزود: صبح های سه شنبه و پنجشنبه نیز خانواده های کارکنان ارگان های اداری با حضور در مسجد مقدس جمکران در این کارگاه های آموزشی شرکت می کنند.

 

وی بیان داشت: در هر یک از این کارگاه های آموزشی مسابقات سبک زندگی برگزار می شود که شامل سی سوال است؛ هر ماه به قید قرعه به یکی از شرکت کنندگان که جواب صحیح به مسابقه داده باشند، جایزه ای اهدا می شود.

 

حجت الاسلام نیکخو ابراز داشت: استقبال زائران و ادارات دولتی از این کارگاه آموزشی کوتاه مدت بسیار پر شور بوده و در واقع، سبک برنامه و کوتاهی مدت این کارگاه شرکت کنندگان را به خود جذب کرده است./840/ت302/ی

ارسال نظرات