۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۴۱۴۱۱
آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:

مذاكرات ايران و ۱+۵ مصداق بارز رويارويي اسلام و جبهه كفر در صدر اسلام است

نماينده ولي فقيه در كاشان از مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي 1+5 به عنوان مصداق بارز رويارويي اسلام با جبهه كفر در صدر اسلام نام برد و گفت: كشورهاي مذاكره كننده با ايران درتوافق هسته اي نيز مانند جبهه كفر در صدر اسلام به توافق مي رسند و توافقنامه را هم امضا مي كنند اما بعد از مذاكرات بر خلاف توافقنامه عمل مي كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در سيصد و پنجمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در توضيح و تفسير آيات 82 تا 85 سوره مباركه آل عمران، گفت: اين آيات نيز در ادامه و سلسله آياتي است كه خداوند در رابطه با اهل كتاب و يهود و نصاري كه در برابر پذيرش حق مقاومت مي‌كردند نازل کرده است.

 

وي افزود: همانگونه كه ما امروز درگير با جبهه كفر و استكبار جهاني هستيم در صدر اسلام همين گونه بوده است و با وجود نازل شدن آيات مختلف براي ارشاد جبهه كفر اما آنها دست از مخالف با پيامبر خاتم برنداشتند و ايمان نياوردند.

 

آيت الله نمازي از مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي 1+5  به عنوان مصداق بارز رويارويي اسلام با جبهه كفر در صدر اسلام نام برد و خاطرنشان كرد: كشورهاي مذاكره كننده با ايران درتوافق هسته اي نيز مانند جبهه كفر در صدر اسلام به توافق مي رسند و توافقنامه را هم امضا مي كنند اما بعد از مذاكرات بر خلاف توافقنامه عمل مي كنند.  

 

وي افزود: در آيه 81  سوره آل عمران كه قبلا بحث شد خداوند مي فرمايد، ما از پيامبران امضا گرفتيم و براي هدايت ناس و اقوام مختلف به آنها منصب رسالت و نبوت داديم تا به اهل كتاب يهود و نصاري  اعلام كنند بعد از آنها و در پايان تاريخ بعثت، پيامبر ويژه اي خواهد آمد كه آنچه كه از موسي و عيسي و تورات و انجيل داريد همه را تأئيد مي كنند و شما و امت شما وظيفه داريد به اين پيامبر ايمان بياوريد و او را ياري كنيد.

 

آيت الله نمازي ادامه داد: حضرت موسي(ع) بايد يهود را توجيه مي كرد كه اينكار را هم كرد و همه نيز پيامبر را مي شناختند چون از قوم آنها بود اما ايمان نياوردند چون اگر ايمان مي آوردند دكان آنها تعطيل مي‌شد.

 

وي افزود: بعد از اينكه به اصطلاح امروز مذاكره كردند و صورتجلسه كردند و ايمان آوردند اما از فرمان حق نافرماني كردند، چرا كه آنها به دنبال دين غير خدا بودند و اين در حالي است كه همه عالم هستي و نظام تكوين و آسمانها و زمين در برابر خدا تسليم هستند و قدرت نافرماني ندارند.

 

به گفته وي، برخي در برابر تدبير تسليم هستند اما برخي ديگر منكر هستند اما كاري از آنها ساخته نيست، چرا كه در برابر مقدرات الهي كسي نمي تواند سركشي كند.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه اين آيه مربوط به پيامبر است، اظهارداشت: بعد از اينكه خداوند مواضع فكري و سياسي اهل كتاب را در اين آيات بيان كرد به پيامبر فرمود، نترسد و اعلام رسمي كند كه ما ايمان آورده ايم وآنچه از سوي خدا بر ما نازل شده است به اسماعيل و اسحاق و يعقوب و انبياي پيشين و فرزندان آنها كه مقام نبوت داشتند نازل شده است همه را قبول داريم و تبعيض در ايمان نداريم.

 

وي افزود: همه اديان الهي از آدم و نوح و ابراهيم و اسماعيل همه اسلام بوده و يك دين هستند اما كلاس هاي آنها با هم متفاوت است و مانند نظام آموزشي ابتدايي تا دبيرستان كه همه نظام آموزشي هستند اما  با هم متفاوت هستند.

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ابراز كرد: خداوند بر اساس فهم و درك بشر در طول تاريخ براي هر ملتي يك مقرراتي را وضع كرده است، از اين رو همه اديان در اصول با هم مشترك هستند به اين معني كه تورات و انجيل با قرآن مشترك هستند.

 

آيت الله نمازي با بيان اينكه  همه اديان الهي در سه اصل و سه ركن اعتقادي توحيد و نبوت و معاد با هم  مشترك هستند، گفت: توحيد ايمان به مبدا اعلا و اعتقاد و ايمان به كساني كه از سوي خدا مي آيند اعتقاد به عالم آخرت است و كسي كه غير از اسلام را به عنوان دين انتخاب كند از او پذيرفته نيست.

  

شایان ذكر است، سيصد و هفتمين جلسه تفسير قرآن آيت الله نمازي در نهمين سال حضور ايشان در شهرستان كاشان به عنوان نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان برگزار مي‌شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات