۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۴۲۷۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آیین برائت از مشرکان به نیابت از حج در مراسم اربعین برگزار شود/ حکومت عربستان اسلامی نیست

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بسته شدن راه حج برای زائران ایرانی، گفت: اگرچه امسال آل سعود مردم مسلمان ایران را از نعمت حج ابراهیمی محروم کرد اما باید آیین برائت از مشرکان به نیابت از حج در اربعین حسینی برگزار شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار مدیران حج و زیارت خراسان شمالی حجت الاسلام یعقوبی - دیدار مدیران حج و زیارت خراسان شمالی حجت الاسلام یعقوبی - دیدار مدیران حج و زیارت خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران حج و زیارت و مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی که به مناسبت دهه کرامت و هفته حج برگزار شد، با گرامیداشت این مناسبت‌ها، اظهار کرد: بر اساس آیه قرآنی «جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرامَ قِياماً لِلنَّاس»؛‏ خداوند مكه را بيت الحرام و مايه قوام مردم قرار داده‏ است.

وی افزود: در سال‌های گذشته همزمان با هفته حج جنب و جوش و شور زیادی بین مردم مسلمان ایران اسلامی به راه می‌افتاد اما در هفته حج امسال جای آن شور و حال معنوی خالی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امیدواریم به زودی با نابودی آل سعود راه بسته‌شده مکه و مدینه باز شود، خاطرنشان کرد: اگرچه راه حج به روی ما بسته شده اما اربعین می‌تواند شکوه حج را با حالت معنوی دیگری به گوش جهانیان برساند؛ از این رو باید راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را به خوبی برگزار کنیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه راه بسته نبوده و ما می توانیم همان پیامی که در حج به گوش جهانیان می‌رساندیم را در اربعین به صورت دیگری جهانیان برسانیم، ادامه داد: پیام ویژه حج ابراهیمی و مراسم اربعین حسینی است که ما پیرو اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) هستیم.

وی افزود: این پیام را در حج به عنوان حج ابراهیمی و برائت از مشرکان اعلام می‌کردیم اما امسال در اربعین آن را با دو زاویه «حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ» و «سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ» به جهان مخابره می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امسال هم هدف محقق می‌شود و برائت از مشرکان را به نیابت از حج، در اربعین خواهیم داشت، اضافه کرد: به همین دلیل باید همه تلاش کرده و آیین راهپیمایی میلیونی اربعین امسال با شور و شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

حکومت فعلی عربستان سعودی اسلامی نیست

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: آمریکا رصد می‌کند که کجا قدرت و عزت اسلام بیشتر به چشم می‌آید و آنجا را نشانه می‌گیرد؛ به همین دلیل نیز آیین حج ابراهیمی را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از جاهایی که عزت اسلام و اقتدار مسلمانان به رخ دنیا کشیده می‌شود حج ابراهیمی است، خاطرنشان کرد: حج مورد نظر امام خمینی(ره) با حج مورد نظر آل سعود تفاوت دارد به همین دلیل نیز در پیامی به آنها گفت: «ای نشستگان در کنار خانه خدا برای ما ایستادگان در برابر آمریکا دعا کنید».

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این شعار امام راحل بسیار معنا دارد، ادامه داد: درواقع امام (ره) با کنایه خطاب به آل سعود گفت شما کی هستید و ما کی هستیم.

وی اضافه کرد: آنها نشستگان در کنار خانه خدا هستند اما با آمریکا رفت و آمد کرده و طرح دوستی افکنده‌اند، درحالی که ایرام اسلامی این مشی را قبول ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: کشور اسلامی که دوست، همکار و ارباب او آمریکا و مستکبران عالم باشد، دروغ‌گو و منافق بوده و اسلامی نیست؛ زیرا قرآن می‌گوید: «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» و تأکید کرده که خداوند هرگز براي کافران نسبت به اهل ايمان راه تسلط را باز نگذاشته و باز نخواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: کافر و مستکبر نباید بر مؤمن تلسط پیدا کند و اگر چنین شد معلوم می‌شود آن جامعه جامعه اسلامی نیست؛ از این رو ما با استناد و استدلال به این آیه می‌توانیم بگویم جامعه فعلی حجاز و عربستان سعودی اسلامی نیست،  این جامعه آمریکایی است؛ زیرا آمریکا در آنجا حکومت می‌کند و آل سعود آلت دست آمریکا است.

وی ادامه داد: اگر رژیم سعودی به یمن حمله می‌کند، گروه‌های تکفیری و تروریستی را تشکیل و حمایت می‌کنند، در لبنان آشوب به پا می‌کنند و اگر در مناطق مختلف خراب کاری می کند، همه آنها به اشاره ارباب آنها، آمریکا و استکبار جهانی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عربستان کشوری است که اسم او اسلام، اما رسم او اسلامی نیست، اضافه کرد: ملت‌های مسلمان باید ذات و باطن آل سعود را دریافته و فریب اسلام‌نمایی آنها را نخورند.

حمله به سفارت بهانه عربستان برای عقده‌گشایی نسبت به ایران بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: در مورد قطع رابطه ایران و عربستان نیز آنها این قطع ارتباط را آغاز کردند؛ درحالی که حمله به سفارت نباید منجر بهانه قطع ارتباط می شد بلکه می شد تنها به تنزل ارتباط سیاسی بسنده کرد.

به گفته وی در بسیاری از کشورهای دنیا به سفارت‌خانه‌ها حمله می‌شود اما ارتباط سیاسی دو کشور به یک باره و به طور کامل قطع نمی‌شود ولی اقدام عربستان در قطع کامل ارتباط نشان داد که رژیم سعودی به دنبال بهانه بود تا حج ابراهیمی برپا نشود؛ لذا به صورت یک طرفه قطع ارتباط کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در زمینه ارتباط بین دو کشور ایران و عربستان و برپایی حج ابراهیمی، مسؤولان ما تلاش بسیاری کردند تا کار به اینجا کشیده نشود اما معلوم شد آل سعود می‌خواهد عقده چندین ساله خود را این گونه خالی کند.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود در این چند سال نسبت به ایران اسلامی عقده داشت و نظام اسلامی را استخوانی در گلوی خود می‌دید اما چون نمی‌توانست به صورت مستقیم کاری کند، خواست تا از طریق بستن راه حج به روی ایرانیان، عقده‌گشایی کنند.

عربستان محور شرارت در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: آل سعود از قدرت نظام جمهوری اسلامی، از محور بودن ایران، از افتادن نام ایران بر سر زبان‌ها و از اینکه ایران توانست در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کند و در مقابل آنها بر سر میز مذاکره بنشیند، ناراحت و نگران بود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: اینها نشانه اقتدار است؛ یعنی اسلام ناب در ایران کاری کرده که نظام جمهوری اسلامی شانه به شانه ابرقدرت‌ها حرکت می‌کند، این موضوع برای آل سعود قابل هضم نبود و حسادت آنها اجازه نمی‌داد ایران اسلامی رشد کند اما آنها درجا بزنند.

به گفته وی این موارد سبب شد آل سعود با بستن راه حج ابراهیمی بر روی زائران ایرانی، انتقام خود را از ملت و نظام اسلامی ایران بگیرد درحالی که این خیال هم خام و عبث است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: گاهی بسته شدن هم نعمت است همان‌گونه که گشایش و باز شدن راه نعمت خواهد بود. گاهی باید در را ببندیم، ما این فراز و فرودها را در انقلاب خود به وفور دیده ایم، انقلابی که این هیمنه و عظمت را دارد باید این گونه موارد و کارشکنی‌ها را هم برای خود پیش‌بینی کند.

اکنون موعد آشکار شدن باطن خراب آل سعود برای مسلمانان و مردم دنیا است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اقدام عربستان در جلوگیری از حضور زائران ایرانی در حج، خباثت باطنی آل سعود را ظاهرتر کرده اما از طرف دیگر استقامت ملت ما را هم بیشتر و محکم‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: پیش از این هم همه می‌دانستیم عربستان محور شرارت در منطقه است اما الان آن را دقیق‌تر و راحت‌تر مطرح می‌کنیم، درواقع درحالی که جرج دبلیو بوش، رییس جمهور سابق آمریکا نتوانست حرف عبث خود مبنی بر محور شرارت بودن ایران در منطقه را ثابت کند، امروز با تمام وجود ثابت شده عربستان محور شرارت است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: با اقدام عربستان در جلوگیری از اعزام زائران ایرانی به حج، ریشه‌های پلید این حکومت وهابی برای جهانیان روشن شده و باطن این فریب‌کاران و منافقان بر مردم آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه الان فصل آشکار شدن باطن خراب حاکمان آل سعود است تا دنیا و مسلمانان آنها را بشناسند، اظهار کرد: دنیا باید بداند جرم مردم یمن چیست و چگونه گروه‌های تکفیری در منطقه رشد و نمو می‌یابند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، در ادامه با بیان اینکه قطع حج می‌تواند نعمت هم باشد، اضافه کرد: شاید چند سالی از نعمت حج محروم شویم اما در این زمینه نعمت‌های دیگری وجود دارد که یکی از این نعمت‌ها افزایش شناخت دنیا نسبت به باطن حاکمان وهابیت است.

رسالت مسؤولان حج و زیارت تعطیل‌بردار نیست

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مانند صلح امام حسن(ع) با معاویه که اگرچه در ظاهر تلخ بود، اما با نقض آن از سوی معاویه، باطن وی آشکار و جهان اسلام متوجه خباثت او شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام آل سعود نیز پشت پرده‌ها رو می‌شوند، ادامه داد: امیدواریم خیر این باشد که به زودی پایه‌های آل سعود متزلزل شده و حکومت اسلامی واقعی در آن منطقه تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همچنین امیدواریم سوریه هرچه زودتر روی آرامش ببیند تا تا زیارت حضرت زینب(س) نیز برقرار شود، خطاب به مسؤولان حج و زیارت، گفت: رسالت شما تعطیل‌بردار نیست و اگر راه حج تمتع و عمره بسته شده باید تلاش کرده و زیارت کربلا و عتبات عالیات را کیفی‌تر و منسجم‌تر و با حضور بیشتر مردم برگزار کنید تا اعزام نشدن به حج جبران شود.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات کاروان عشق بوده و مدیریت آن سخت تر از کار عقلی است، اضافه کرد: در این کاروان‌ها با انسان‌های عاشق سر و کار داریم؛ از این رو باید اهل دل را با دل مدیریت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سفر عتبات عالیات کار دل بوده و باید مدیریت آن نیز با زیبایی و ظرافت باشد، تصریح کرد: امسال می‌بایست رفت و آمدها و اسکان زائران در عتبات عالیات به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با کمترین مشکل برگزار شود.

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 935 هزار نفر جمعیت دارد و پیش از وقوع حوادث اسف‌بار حج در عربستان، همه‌ساله از این استان قریب به هشت هزار نفر به حج عمره، حدود 700 نفر به حج تمتع و افزون بر هفت هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شدند./9314/200/ب2

ارسال نظرات