۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۲۹۰۰
زرشناس:

تحول علوم انسانی نیازمند حمایت همه جانبه است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: تحول در علوم انسانی در حالی میسر خواهد بود که نگاه نقادانه نسبت به علوم انسانی مدرن در بین نخبگان ترویج داده شود و ما باید این باور را داشته باشیم که این نخبگان سرآغاز تحول در علوم انسانی خواهند بود.
زرشناس
به گزارش خبرگزاری رسا ‌به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دکتر زرشناس در حاشیه برگزاری دومین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی با بیان اینکه یکی از راه های تحول در علوم انسانی ترویج فرهنگ نقادی نسبت به علوم انسانی مدرن است، اظهار کرد: یکی از راه های تحول در علوم انسانی که بتواند نقدی به علوم انسانی مدرن وارد کند تربیت نیروی انسانی است.

وی با بیان انکه ما اگر قصد تحول در علوم انسانی را داریم باید نیروهایی تربیت کنیم که نگاه آن ها ورای مشمولات علوم انسانی مدرن باشد، خاطرنشان کرد: یکی از راه های رسیدن به این امر مهم تببین متون درسی مبتنی بر تحول است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تغییر بافت اساتید نیز می تواند در زمینه تحول نقش بنیادین ایفا کند، خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن و تحقق تحول در علوم انسانی می توانیم نگاه نقادانه را در بین نخبگان و دانشجویانی که در رشته های علوم انسانی فعالیت می کنند نیز ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه این نخبگان و دانشجویان می توانند سرآغاز تحول در علوم انسانی باشند، تصریح کرد: البته این تحول در صورتی میسر خواهد شد که نهادهای رسمی و دانشگاهی حمایت های لازم را از بحث تحول در علوم انسانی داشته باشند.

دکتر زرشناس با اشاره به نقش نهادهای حوزوی و دانشگاهی در تحول علوم انسانی، گفت: این نهادهای هم می توانند در بحث تبیین کتب درسی نقش آفرینی کنند و هم می توانند به تربیت نیروی انسانی در بحث تحول بپردازند.

گفتنی است دومین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی کشور با حضور بیش از ۳۵۰ دانشجو از سراسر کشور پانزدهم تا ۲۹مرداد ماه در دهکده تفریحی تحقیقاتی وسف در حال برگزاری است که طی این دوره برترین اساتید و صاحب نظران علوم انسانی به بیان مبانی نظری در این حوزه می پردازند./843/د102/ی
ارسال نظرات