۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۳۰۵۰
حجت الاسلام علیرضا پناهیان:

بسیج باید قدرت های علمی نهفته در جوانان و نوجوانان را شکوفا کند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به رسالت اصلی بسیج در رشد و پرورش علم در میان دانش اموزان بسیجی گفت: کار اصلی بسیج پرورش استعداد و رشد علم می باشد و بسیج باید قدرت های علمی نهفته در جوانان و نوجوانان را شکوفا کند.
پناهیان

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، مراسم اخنتامیه هفتمین دوره لیگ علمی بین الملللی پیشگامان ایران اسلامی(پایا) با حضور حجت الاسلام و المسلمین, سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و دانش اموزان نخبه کشوری امروز 19مرداد در سالن همایشهای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 

حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به رسالت اصلی بسیج در رشد و پرورش علم در میان دانش اموزان بسیجی گفت: کار اصلی بسیج پرورش استعداد و رشد علم می باشد و بسیج باید قدرت های علمی نهفته در جوانان و نوجوانان را شکوفا کند و امکانات رشد علمی آنها را فراهم اورد.

 

وی افزود: بسیج باید به مرحله ای برسد که اگر به نوجوانی گفتند چرا وارد بسیج نمیروی بگوید چون استعدادی ندارم نمی توانم وارد بسیج شوم, یعنی بسیج باید در بالاترین درجه پرورش استعداد جوانان و نوجوانان قرار گیرد. اگر کار بسیج فقط  مشغول کردن جوانان به عبادت باشد بسیج کارش را بدرستی انجام نداده است.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام بیان داشت: روزی جوانی را نزد ایشان بردند و پیامبر فرموند هنر و استعداد این جوان چیست نزدیکان گفتن هنر و استعدادی نداد و در ان لحظه پیامبر فرمودند این جوان از چشم من افتاد, این روایت به معنی ان است که اگر جوانان انقلابی توانایی و هنری نداشته باشد انقلابی نیست, جوان انقلابی بودن یعنی داشتن تمام ارمانها و شکوفایی هنر و استعداد های نهفته.

 

وی تاکید کرد: رسالت اصلی بسیج ارایه خدمات در جهت رشد و شکوفایی علمی جوانان و نوجوانان بسیجی است. و بسیج باید محل تحصیل علم باشد.اگر در بسیج به تربیت شخصی جوانان و نوجوانان توجه شد رشد علمی انها دو برابر خواهد شد.

 

حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: برای مملکت ما خوب نیست که فقط یک دانشگاه شریف داشته باشیم. اگر مساجد نتوانند جوانان و نوجوانان را در اوج فعالیتهای علمی قرار دهد در تربیت و تعلیم انها کوتاهی کرده است که این موضوع به معنی کوتاهی در دین است. درون انسان قدرت های بسیاری است که دین رام کننده این قدرتها است.دین با رام کردن انسان میتواند کاری کند تا کرات به تسخیر انسان دراید.

 

وی در پایان گفت: تمام حرف های علمی قران ثابت شده است کار دین پیشرفت دادن علم می باشد اگر این اتفاق نیافتد دین داری به درستی صورت نگرفته است./836/د102/ل

ارسال نظرات