۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۲۴۲
معاون پژوهش حوزه علمیه اردبیل مطرح کرد؛

عدم حضور علما در شهرستانها، زمینه ای برای نفوذ دشمن در جامعه

معاون پژوهش حوزه علمیه اردبیل عدم حضور علما در شهرستانها را زمینه ای برای نفوذ دشمن در جامعه دانست و گفت: در جوامعی که حضور روحانیت بیشتر باشد بلاشک جرم و جنایت و گناه کم می شود و اگر اعتقاد مردم اصلاح شود، پشت سر آن همه چیز اصلاح می شود.
معاون پژوهش حوزه علمیه اردبیل

حجت الاسلام مهرداد پوراسکندری، معاون پژوهش حوزه علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، وجود معنویت و حضور علمای بزرگ در شهر قم را یکی از علل عدم مهاجرت طلاب و روحانیان به شهرهای دیگر دانست و گفت: طلاب در شهر قم بیشتر می توانند از لحاظ معنوی، اخلاقی و علمی از اساتید برجسته استفاده نمایند و همین مساله از دلایل مهم عدم مهاجرت طلاب و روحانیان از شهر قم است.

وی با اشاره به موانع هجرت طلاب از قم به شهرستانها برای انجام تبلیغ، افزود: در وهله اول، زمینه سازی و بسترسازی برای هجرت طلاب فراهم نیست و متأسفانه متولیان امر هجرت به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل نمی کنند و این باعث دلسردی طلاب می شود.

حجت الاسلام پوراسکندری تصریح کرد: وجود اساتید برجسته و ممتاز در قم سبب شده تا سطح علمی، اخلاقی و معنوی قم نسبت به شهرستانها بیشتر باشد و از این رو طلاب رغبتی برای مهاجرت از خود نشان نمی دهند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اردبیل علما را مرزبانان دین اسلام دانست و گفت: دفاع از کیان و حریم اعتقادی مردم بر عهده علما و روحانیان است و از این رو عدم حضور علما در شهرستانها، زمینه ای برای نفوذ دشمن در جامعه فراهم می آورد.

وی بیان داشت: در جوامعی که حضور روحانیت بیشتر باشد بلاشک جرم و جنایت و گناه کم می شود و اگر اعتقاد مردم اصلاح شود، پشت سر آن همه چیز اصلاح می شود، پس روحانیت قویتر از نیروی نظامی عمل می کند  و با اعتقاد و دین مردم سر و کار دارد.

حجت الاسلام پوراسکندری با اشاره به حضور برخی علما و مراجع تقلید در شهرهای کشور برای امر تبلیغ، ادامه داد: اگر سفر علما و مراجع گرانقدر به صورت موقت نبوده و به نیت اقامت دائم باشد، دسترسی مردم به مراجع تسهیل می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه اردبیل تصریح کرد: علما واسطه فیض خداوند تبارک و تعالی و بندگان هستند و گاهی دو رکعت نماز یک عالم، عذاب را از مردم آن شهر بر می دارد.

حجت الاسلام پوراسکندری افزود: حضور علمای بزرگ به صورت دائمی در شهرستانها سبب ارتقای سطح علمی و معنوی شهرستانها می شود./937/302/ب2

ارسال نظرات