۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۳۵۵
تحلیلگر نظامی عراقی:

داعش و القاعده از دامن سعودی ها متولد شدند

تحلیلگر نظامی و ژنرال بازنشسته عراقی روز چهارشنبه در یادداشتی، در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان در خصوص داعش، نوشت: داعش و القاعده، از رحم رژیم سعودی و نیز از تفکر سعودی متولد شده و عمده نیروهایش هم سعودی هستند.
عربستان و داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، وفیق السامرائی، کارشناس نظامی مقیم لندن، در صفحه شخصی اش در فیسبوک، القاعده را آغاز پروسه انتقال تفکر تکفیری به صحنه بین المللی دانست و گفت که القاعده از مادر سعودی و نیز تفکر سعودی متولد شده و عمده بچه های آن هم سعودی هستند.

 

وی، با بیان اینکه 15 تن از 17 انتحاری 11 سپتامبر 2001(حمله به برج های دوقلوی نیویورک) سعودی بوده اند، تاکید کرد که طی سال ها میلیاردها دلار از طریق عربستان به القاعده تحویل شده است و رهبری این گروه هم یک سعودی (بن لادن) بوده است.

 

به گزارش ایرنا، السامرائی در ادامه به کمک هایی که هم اکنون به داعش می شود، اشاره کرده و گفته که هنوز هم منابر تحریک و کمک کننده های بزرگ به داعش سعودی هستند و همچنان اتباعشان برای عملیات تروریستی وارد عراق می شوند.

 

این تحلیلگر نظامی در خصوص ادعاهای مقام های سعودی که با عنوان 'داعش از کمک های مردمی شهروندان سعودی تغذیه می شود'، تلاش دارند خود را تبرئه کنند، اضافه کرده است: این نکته مضحکی است که می گویند داعش با کمک عده ای از مردم اداره می شود ، حال آنکه بشکه های نفت ارزان قیمت فروخته می شود تا داعش تامین شود.

 

وفیق السامرائی این یادداشت را در واکنش به اظهارات الجبیر وزیر خارجه سعودی نوشته است که اخیرا کشورش را هدف حملات تروریستی داعش معرفی کرده است.

 

دولت سعودی همواره از سوی عراقی ها متهم است به اینکه به گروه های تروریستی کمک می کند. این کشور طی ماه های گذشته بارها سعی کرد که عملیات علیه داعش در فلوجه را متوقف کند./847/ب102/د

ارسال نظرات