۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۴۳۴۹۴
حجت الاسلام فعال آذر:

روحانیت مردم را نسبت به فتنه های دشمنان آگاه کنند

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: جهاد باید زبانی، مالی یا جانی باشد و وظیفه علما عمدتا جهاد زبانی است که باید مردم را نسبت به فتنه های دشمنان بیدار و آگاه کنند.
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور سنت آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عسگر فعال آذر، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی روز پنجشنبه 21 مردادماه در همایش «تکفیر، چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام» دلیل شکست قرون وسطی را دین تحریف شده و متدینین احمق خواند و گفت: دین تحریف شده در دست متدینین احمق سبب شکست قرون وسطی شد.
وی اضافه کرد: جریان های تکفیری در صدد آنند که این قضیه را بر سر اسلام پیاده کنند، دین را تحریف می کنند و متدیین احمق از دین تحریف شده تبعیت می کنند.
حجت الاسلام فعال آذر گفت: با توجه به شرایط جامعه، روحانیت باید مواظب تحریف دین بوده و متدینین احمق را هدایت و راهنمایی کنند.
وی با اشاره به سوره حجرات، گفت: اگر دو طایفه از بین مؤمنان قتال می کنند وظیفه این است که میانجگری کرده و آن ها را صلح دهیم و اگر یکی بر دیگری ظلم کند و باقی باشد باید با باقی بجنگیم تا به اوامر الهی برگردد.
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی افزود: امروز این باقی تحت عنوان جریانات تکفیری و وهابیت و سلفیت مطرح است و وظیفه این است که با این ها جنگ کنیم تا به اوامر الهی برگردند.
حجت الاسلام فعال آذر جهاد را بر سه نوع دانست و گفت: جهاد باید زبانی، مالی یا جانی باشد و وظیفه علما عمدتا جهاد زبانی است که باید مردم را نسبت به فتنه های دشمنان بیدار و آگاه کنند.
گفتنی است، همایش «تکفیر؛ چالش‎های پیش‎رو ، مسؤولیت علما اسلام » امروز در شهرستان مهاباد برگزار شد.
این همایش یک روزه از جمله پیش همایش های داخلی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری است که برای سومین بار سال آینده برگزار خواهد شد./1301
/203/ب2

ارسال نظرات