۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۱۷۳
یادداشت؛

شبکه الاهواز و رسالت انسانی

شکل گیری و تأسیس شبکه الاهواز یک انقلاب رسانه‌‌ای در حوزه جهان تشیع تلقی می‌شود که با هدف مقابله با تهاجمات فرهنگی از رهگذر تبیین اصول انسانی مذهب اهل البیت علیهم السلام و واکسینه سازی افکار جوانان خوزستانی در برابر جریان های فکری منحرف تأسیس شد.
شبکه الاهواز

به گزارش سرویس اندیشه خبرگزاری رسا، رسانه افزون بر ابزار اطلاع رسانی، وسیله ای جذاب برای مهندسی و مدیریت افکار عمومی به شمار می رود که اگر به صورتی ظریف و هدفمند و در راستای اهدافی انسانی مورد استفاده قرار گیرد می تواند امنیت روانی و فیزیکی در جوامع بشری ایجاد کند.

تأسیس شبکه ماهواره ای جهانی «الاهواز» در شرایطی شکل گرفت که جهان اسلام شاهد دو تهاجم رسانه ای موازی از ناحیه وهابی ها و صهیونیست ها بود.

وهابی ها با بهره گیری از یک مجموعه شبکه های ماهواره ای گسترده و گردش مالی بالا و صهیونیست ها با استفاده از شیوه های پیچیده جنگ روانی به صورتی موازی و هماهنگ جهان اسلام به ویژه پیروان اهل البیت علیهم السلام را مورد تهاجم قرار می دهند.

وهابی های سعودی با داشتن 100 شبکه و صهیونیست ها با داشتن بیش از 5 هزار رسانه دیداری، شنیداری و مکتوب و بهره گیری از صدها کارشناس برجسته روانشناسی و تبلیغاتی، جریان سازی شدیدی را علیه شیعیان جهان انجام می دهند.

برون داد همکاری مشترک وهابی ها و صهیونیست ها شکل گیری مجموعه های تروریستی گوناگونی است که امروز کشورهای اسلامی را وحشیانه مورد هدف قرار می دهند.

متأسفانه در حوزه تشیع کم کاری هایی در این باره وجود دارد و این حوزه تنها به صورت سنتی به تقابل با تهاجم وهابی ها و صهیونیست ها پرداخته است اما شکل گیری و تأسیس شبکه الاهواز یک انقلاب رسانه ای در حوزه جهان تشیع تلقی می شود؛ زیرا این شبکه در شرایطی تأسیس شد که جریان سازی های رسانه ای علیه پیروان اهل البیت(ع) به اوج خود رسیده بود.

امروزه رسانه تنها یک ابزار اطلاع رسانی نیست بلکه وسیله جذابی برای مهندسی و مدیریت افکار عمومی به شمار می رود و این ابزار اگر به صورتی ظریف و هدفمند و در راستای اهدافی انسانی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند امنیت روانی و فیزیکی در جوامع بشری ایجاد کند.

رسانه مانند شمشیر دو لبه ای است که هم می توان از آن استفاده تخریبی و هم می توان استفاده انسانی کرد که متأسفانه امروز قدرت های فرا منطقه ای و منطقه ای از رسانه، استفاده ای ابزاری علیه ملت های مستقل می کنند؛ بنابراین احساس خطر نسبت به خیز بلند وهابیت و صهیونیست ها برای نفوذ رسانه ای و کنترل و مهندسی افکار جوانان، این اندیشه را نزد مقامات خوزستان تقویت کرد که باید در برابر این خیز خطرناک واکنش نشان داد.

یکی از شخصیت هایی که هوشمندانه نسبت به خطر وهابیت در خوزستان واکنش نشان داد آیت الله موسوی جزایری، نمانده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز بود که اندیشه تأسیس یک شبکه ماهواره ای را مطرح ساخت.

تأسیس این شبکه جهانی نیازمند یک سلسله پیش نیاز هایی است که این پیش نیازها با همت والای جوانان و مردم خوزستان فراهم شد. این اقدام یک حرکت انقلابی در حوزه رسانه تلقی می شود؛ زیرا تأسیس چنین شبکه ای با دو هدف استراتژیک صورت گرفت.

نخستین هدف مقابله با تهاجمات فرهنگی از رهگذر تبیین اصول انسانی مذهب اهل البیت علیهم السلام است که با زبانی نرم و ظریف با مخاطبان ارتباط برقرار می کند و هدف دیگر شبکه الاهواز واکسینه سازی افکار جوانان خوزستانی در برابر جریان های فکری منحرف که به صورتی تهاجمی جوانان خوزستانی را هدف قرار داده است.

این رسالت انسانی بلافاصله با اقبال اهالی خوزستان و عشایر جنوب عراق و فرات میانه مواجه شد؛ زیرا شبکه الاهواز با برخورداری از کادری پویا و فعال نگاه پیروان اهل البیت(ع) در کشورهای مختلف جهان را متوجه خود ساخت و از این رو به نظر می رسد که شبکه الاهواز در آغاز چهارمین سال فعالیت خود با آگاهی از نیاز مخاطبان به صورتی علمی و هدفمند راه خود را به سوی تنویر افکار عمومی ادامه خواهد داد.

مدیریت این شبکه به ویژه حجج اسلام پیمان علی نژاد، مدیر شبکه و اصغر غیبی، قائم مقام شبکه و سایر مدیران این شبکه در تلاش هستند تا با استفاده از تجربه گذشته تأثیر گذاری بیشتری روی مخاطبان باقی بگذارند.

ر/9456

 

نگارنده: دکتر حسن هانی زاده

ارسال نظرات