۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۸۸۳
معاون سازمان حج و زیارت:

دلارهای نفتی آل سعود، چشم سازمان حقوق بشر را در برابر فاجعه منا کور کرده است

معاون سازمان حج و زیارت گفت: سکوت جوامع اسلامی و سازمانهای حقوق بشر، نشان از تزویری است که حتی کشورهای اسلامی را عبد و عبید دلارهای نفتی آل سعود کرده است.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حمید محمدی، معاون سازمان حج و زیارت کشور، در شام شهادت امام محمدباقر(ع) در سومین یادواره آبروی محله، ویژه شهدای مکه و حادثه منا، و گرامیداشت یاد شهید عباسعلی جوزی که به همت سپاه ناحیه نجف آباد برگزار شد، گفت: در طول یکسال گذشته بیش از هر کسی رهبر معظم انقلاب نسبت به عمق فاجعه منا چه در بیاناتشان و چه پیام ها تأکید کرده اند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده های شهدا منا افزود: رهبری به کرات تأکید کرده اند که مسؤولان نظام نباید حادثه منا را به فراموشی بسپارند و این فاجعه عظیم انسانی که از غم بارترین فجایعی است که در حرم امن الهی اتفاق افتاده است، نباید فراموش شود.

معاون سازمان حج و زیارت درباره ابعاد تأکید رهبری بیان داشت: یکی از ابعاد این تأکید، عمق این فاجعه است که اکثر کشورهای اسلامی را داغدار کرد و هزاران نفر را در مقدس ترین سرزمین و بزرگترین اجتماعی که نشان شاخص اسلام در کل جهان است، با بی مسؤولیتی آل سعود، جان باختند.

وی دیگر بعد سخنان رهبر معظم انقلاب را سکوت جوامع بشری و کشورهای اسلامی در برابر این فاجعه بیان کرد و گفت: سازمان های حقوق بشری که در برابر کوچکترین حادثه ای در این کشور، آن گونه جنجال به پا می کنند، در برابر این فاجعه که حدود 7 هزار نفر مظلومانه جان باختند، سکوت کردند.

محمدی در ادامه بیان کرد: این سکوت جوامع نشان از دنیای تزویری است که حتی کشورهای اسلامی را عبد و عبید دلارهای نفتی آل سعود کرده است و اگر هنوز بعد از گذشت یکسال از این حادثه دیگر کشورهای اسلامی هیچ آماری از کشتگان خود منتشر نکرده اند، گواه همین مسأله است.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب، که آل سعود را شجره ملعونه بیان کردند، افزود: به حق که این تعبیر جز بر آل سعود روا نیست که امروز هر جنایتی در جهان اسلام انجام می شود، بر اثر تفکر وهابیت و دلارهای سعودی ملعون است که با تربیت گروه های تروریستی چون  داعش و القاعده چهره اسلام را در در جهان وارونه نشان می دهند.

معاون سازمان حج و زیارت در ادامه بیان داشت: آل سعود ملعون با این جنایات خود چنان چهره وارونه و ددمنشانه ای از اسلام نشان می دهد و از داعش به عنوان دولت اسلامی نام می برد که همه ریشه در آل سعود و تفکر وهابی دارد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ حسین آقایی، فرمانده ناحیه سپاه نجف آباد با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: ما در این مراسم که با عنوان آبروی محله است، جمع شدیم تا به آمریکا، صهیونیست و آل سعود بفهمانیم که نفرت و انزجار ما از شما جنایتکاران در کوچه و خیابان این مرز و بوم موج می زند و برای سقوط آل سعود لحظه شماری می کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: آل سعود باید بداند که این شهدا آبروی نظام هستند و ما در همه صحنه ها مقتدرانه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم تا به رهبران آل سعود بفهمانیم که درگیر شدن با جوانان ایران چه مفهومی دارد.

لازم به ذکر است سپاه ناحیه نجف آباد با همکاری حوزه های مقاومت این شهرستان به مناسبت سالگرد شهدای فاجعه منا و هم چنین شهدای سال 66 برائت از مشرکین سه یادواره در تجلیل مقام این شهدا برگزار کرد./202/1306/ب1

ارسال نظرات