۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۵۰۷۲۴
امام جمعه موقت بجنورد:

ولایتمداری و اطاعت‌پذیری مهم‌ترین پیام عید غدیر است

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه ولایتمداری و اطاعت‌پذیری مهم‌ترین پیام عید غدیر است، گفت: اگر مسلمانان از همان ابتدا به پیام غدیر توجه داشته و به آن عمل می‌کردند بدون شک اکنون وضعیت آنها این‌گونه نبود.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی- امام جمعه موقت بجنورد

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت عید غدیر، بر آشنایی بیشتر مردم با خطبه‌های غدیر تأکید کرد و افزود: متأسفانه باید بپذیریم غالب مردم چندان با خطبه‌های غدیر آشنا نیستند.

وی با اشاره به لزوم بیان، تشریح و تبیین خطبه‌های غدیر برای اقشار مختلف مردم، اضافه کرد: حضرت محمد (ص) در حجه‌الوداع مردم را به مدت سه روز در منطقه غدیر خم نگاه داشت تا در این ایام در خطبه‌هایی امام علی (ع) را به‌عنوان امام و جانشین خود به مردم معرفی کرده و مسیر را برای آنها آشکار کند؛ ازاین‌رو امروز هم تشریح و تبیین خطبه‌های غدیر برای مردم اهمیت فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی که مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی هم هست، تصریح کرد: می‌بایست در دهه امامت و ولایت و به‌ویژه در ایام منتهی به عید غدیر خطبه‌های غدیر برای مردم تفسیر و تبیین شده تا راه اصیل اسلامی که از خط ولایت می‌گذرد، برای آنها روشن شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام غدیر ولایتمداری و اطاعت‌پذیری از آموزه‌های اسلامی و تعالیم ائمه اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: اینکه تنها بگوییم ما غدیر را قبول داشته و به آن افتخار کنیم کافی نیست بلکه می‌بایست به‌صورت عملی هم غدیرباوری خود را نشان داده و بر مبنای آن حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی ادامه داد: اگر از همان ابتدای تاریخ اسلام، مسلمانان به پیام غدیر توجه کرده و بر اساس آن حرکت و عمل می‌کردند بدون شک امروز اوضاع جهان اسلام و مسلمانان این‌گونه نبود.

به گفته وی اگر مردم زمان رسول گرامی اسلام غدیر را شناخته و به پیام آن عمل می‌کردند این میزان تفرقه و اختلاف در بین امت اسلام به وجود نمی‌آمد اما با وجود این، امروز مسلمانان وظیفه دارند با عمل به ندای قرآن، پیام غدیر را شنیده و اختلافها را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی افزود: زنده نگاه داشتن عید غدیر و پیام و فلسفه آن رسالت همه مسلمانان به‌ویژه ولایتمداران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه غدیر عید ولایت و از اعیاد بزرگ اسلامی است، اضافه کرد: این عید علاوه بر اینکه مایه اختلاف مسلمانان نیست در صورت استفاده درست می‌تواند عامل تقویت اتحاد و کاهش اختلافهای بین امت اسلام شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی که رییس جبهه متحد اصولگرایان استان خراسان شمالی هم هست، در خاتمه اظهار کرد: در حالی که دنیای استکبار و دشمنان اسلام برای از بین بردن اسلام ناب محمدی کمر همت بسته‌اند می‌بایست مسلمانان با اتحاد و انسجام برای حفظ اسلام اصیل محکم‌تر از دشمنان کمر همت ببندند./202/9314/ب1

ارسال نظرات