۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۵۱۹۳۳
امام جمعه موقت تهران:

حوزه های علمیه فرهنگ مباهله را ترویج دهند

امام جمعه موقت تهران در همایش تبیین مباهله، گفت: متاسفانه موضوع «مباهله» مفغول مانده است، بر همین اساس باید مراکز حوزوی بیش از پیش به این موضوع توجه کنند.
آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر عصر امروز دوشنبه پنجم مهرماه در همایش تبیین مباهله در محل مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی، گفت: ما به امام و شهدا مدیون هستیم. زیرا وجود امنیت امروز حاصل جانفشانی و رزمندگان در جنگ تحمیلی است که با رهبری امام راحل(ره) شکل گرفت.

وی افزود: مساله ولایت، حقیقت دین است. همه احکام شرع هم به این موضوع اشاره دارند. در آیه اکمال هم به این مساله توجه شده است.

عضو شورای مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، ابراز داشت: اگر امام علی(ع) نبود، دین ناقص می ماند، ضمن اینکه نعمت مطلقی همچون ولایت نیز به برکت امام علی(ع) به ما منتقل شد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص موضوع هدایت، ابراز داشت: هدایت ابعاد مختلفی دارد، باید توجه داشت که ابعاد ایثاری و تبلیغی در زمینه هدایت بسیار مهم است.

آیت الله صدیقی با پرداختن به اصل کلام الهی، ابراز داشت: هر میزان به قرآن کریم مراجعه کنیم، نمی توانیم چشمه قرآن را تمام کنیم. امام علی(ع) هم به اصل پایان ناپذیری کلام الله اشاره داشته‌اند. همانطور که قرآن منشا هدایت است، ائمه را نیز می توان به عنوان هادی دانست.

وی با سفارش به طلاب، گفت: طلاب باید به مطهرین وصل شوند، ضمن اینکه از عظمت و نور قرآن را استفاده کنند، زیرا اهل ایمان می توانند پس از مدتی نور قرآن را ببیند.

آیت الله صدیقی درباره گناه، گفت: هنر این است که به عشق امام علی(ع) گناه نکنیم. ضمن اینکه با کمک قرآن در مسیر هدایت بمانیم.

وی اظهار داشت: کسی که در تمام مراتب جزو اولین مخلوقات بوده است و در عالم گذشته نور ولایت را گرفته، امیرالمومنان(ع) است. پس اگر نعمت را قرآن بدانیم، این نعمت بدون حضرت علی(ع) قابل تکمیل نبوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این موضوع که رسیدن به مراتب بالای حوزوی بسیار مشکل است، گفت: از تعداد زیادی از جوانان که به حوزه می آیند، کمتر کسی به جایگاه های والای دینی می رسند و مدارج بالا را کسب می نمایند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت تنها درس خواندن و طلبگی شرط موفقیت نیست، بلکه باید از نور قرآن استفاده کنیم و هدایت شویم.

عضور شورای مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، بیان اظهار داشت: در طول تاریخ تمام کسانی که با ولایت مخالفت کردند، پیرو شیطان بودند. زیرا راه انسانیت تنها از مسیر امام علی(ع) می گذرد.

وی تصریح کرد: اگر امیرالمومنان(ع) در راس نباشد، جامعه هم الگو و راهبر نخواهد داشت و هم اینکه تحریف دین را مورد هدف قرار خواهد داد.

آیت الله صدیقی ادامه داد: امام علی(ع) در جایگاهی بود که حتی در اوج عبادت انفاق می کرد، گاهی نیز در اوج نماز، درد جراحی جنگ را نیز متوجه نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: باید توجه داشت ریاست ها و مقاماتی که برای خود درست می کنیم می تواند در قیامت برای ما ایجاد دردسر کند. باید امام علی(ع) را جایگزین را بت های درون کرد. اگر ولایت را فراموش کنیم به منیت می رسیم و جامعه را به سمت دو قطبی شدن خواهیم برد.

وی در خصوص وظایف مراکز حوزوی، بیان داشت: حوزه های علمیه باید به تبیین موضوع غدیر بپردازد. بسیار اهمیت دارد که پیش از مردم عادی، حوزویان در تبیین شعائرر دینی عمل کنند.

آیت الله صدیقی در خصوص جایگاه ائمه اطهار، بیان داشت: پنج تن آل عبا تجلی و عصاره توحید محض هستند. باید توجه داشت این افراد بسیار مهم هستند، وگرنه افراد خدمتگذار بسیاری نیز در دین اسلام وجود داشتند، اما این لیاقت و جایگاه نصیب آنها نشدد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص اهمیت موضوع مباهله، بیان داشت: کسانی که دامن مباهله را بگیرند به والایی و عظمت می رسند. پس باید به امر مهم و اساسی مباهله توجه کنیم.

وی در خصوص جایگاه والای بانوی دو عالم، بیان داشت: حضرت زهرا(س) بدون شک نمونه اسلام کامل بود، او درجه بالایی داشت که در میان پنج تن آل عبا قرار گرفت.

آیت الله صدیقی در پایان گفت: حتی اگر هیچ حدیثی در خصوص حقانیت امام علی(ع) وجود نداشت، وجود آیه مباهله ثابت می کند که حضرت علی(ع) بر حق است. باید به این موضوع توجه کنیم و موضوع مباهله را بیش از پیش جدی بگیریم./856/پ201/ج

ارسال نظرات