۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۴۵۱۹۸۰
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی:

مجالس عزاداری جای پرداختن به مسائل جناحی نیست

نماینده ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) جای پرداختن به مسائل سیاسی، جناحی و تضعیف، تحقیر و تخطئه مخالفان فکری نیست.
عابدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی در گفت وگویی افزود: در مجالس حسینی باید فلسفه قیام امام حسین(ع) تبیین و برای ایجاد وحدت در جامعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش شود.

وی ادامه داد: اگر گروه ها یا جریان هایی با هم اختلاف فکری و سیاسی دارند جای پرداختن به آن در مجالس عزاداری نیست و بویژه در آستانه انتخابات، نباید از تریبون های ماه محرم استفاده های سیاسی شود.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین (ع) از بدو حرکت خود از مدینه به سمت کوفه، فرمودند من به خاطر شر و ظلم به کسی، حرکت نکردم بلکه هدف من امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین امت جدم، است.

حجت الاسلام عابدی بیان داشت: اگر خوب دقت کنیم مجالس حسینی، برای اتحاد بین مسلمانان است نه افتراق و تفرقه انگیزی، سیاست برنامه های محرم و صفر این است که بین خود و مسلمانان اتحاد و انسجام ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امام راحل می فرمودند، ما با این اشک ها و عزاداری های سنتی، سینه زنی و مرثیه خوانی، سیلی را جاری کنیم که بنیان و ریشه ظلم را از بین ببرد، نه اینکه بخواهیم جناحی و گروهی که مورد پسند ما نیست را تخطئه کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: درست است که اگر اختلاف سلیقه ای هست باید همدیگر را اصلاح کنیم ولی مجالس عزاداری محرم، جای این کارها نیست، در این مجالس باید به خدا نزدیک شویم و حقیقت آن حماسه که برای از بین بردن ظلم بوده است را تبیین کنیم.

حجت الاسلام عابدی همچنین نسبت به استفاده های سیاسی در آستانه انتخابات از تریبون های عزاداری هشدار داد و گفت: هنوز تا انتخابات فرصت زیادی وجود دارد، نباید فضا را از اکنون انتخاباتی و سیاسی کنیم.

وی اظهار داشت: انتخابات و تبلیغات انتخاباتی بازه زمانی خاص خود را دارد و از فرصت ماه محرم تنها باید در جهت افزایش معنویت، اتحاد و یکپارچگی مردم استفاده کرد.

وی گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید این است که مردم را منسجم کنیم و هر کس با هر شیوه ای این انسجام و وحدت را خدشه دارکند ظلم به امام حسین(ع) کرده است./1325/د102/ی

ارسال نظرات