۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۹۹۰
آیت الله شفیعی:

شیعیان، یتیمان آل محمد هستند

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه براساس روایات رسول خدا(ص) و امام علی(ع) پدران امت اسلام هستند، گفت: غاصبان خلافت، شیعیان را از خلافت و امامت علی(ع) محروم و در واقع یتیم کردند.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی در پایان تفسیر سوره ضحی با اشاره به آیه «فأما الیتیم فلا تقهر» ابراز داشت: در این آیه خداوند به پیامبر(ص) خطاب می کند که هیچگاه یتیم را از خود نراند و همه افراد جامعه را به پدری و مهربانی برای دعوت کرد تا آنها انسان هایی سالم و مأنوس باشند.

نماینده مردم خوزستان در ادامه به آیه «و اما السائل فلا تنهر و اما بنعمه ربک فحدث» اشاره و افزود: خداوند به پیامبر(ص) خطاب می کند که نیازمندان را با غلظت و خشونت از خود مران  و نعمت های خدا را برای همگان یادآوری کن.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه در روایات از شیعیان تعبیر به ایتام آل محمد(ص) شده است، خاطرنشان کرد: به اجماع امت اسلام رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان(ع) پدران واقعی این امت هستند او ین سخن به معنای آن است که علی(ع) پدر حقیقی شیعیان است و غاصبان خلافت علی(ع)، شیعیان را از امامت و خلافت وی محروم و یتیم کردند.

این عالم دینی با بیان اینکه پدر واقعی شیعیان در زمان کنونی امام زمان(عج) است، ابراز داشت: غیبت ایشان برای شیعیان همچون فرزندی است که پدر بر بالای سر او وجود ندارد و به علما و فقها دستور داده شده است که به ایتام «شیعیان» رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در دیدار با آیت الله سیستانی علت عدم حضور در نماز جماعت، تألیف و تدریس را جویا شدم، گفت: آیت الله سیستانی گفت که با توجه به دستور شرع مبنی بر کفالت ایتام، در زمان کنونی رسیدگی به وضعیت شیعیان از جنبه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سراسر دنیا را وظیفه مهم خود می دانم و در این باره مجتهدین و مراجع تقلید به عنوان متکفلین و سرپرستان ایتام باید به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

این عالم دینی با اشاره به آیه «و اما السائل فلا تنهر» عنوان کرد: امام زین العابدین(ع) به همه نیازمندان کمک می کردند و ابا داشتند که دست مستضعفی را خالی و دلشان را بشکنند تا به مصیبت خانواده یعقوب(ص) گرفتار نشوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خانواده یعقوب(ع) در پی درخواست نیازمند چیزی به او ندادند و از این حیث دل او را شکستند و خداوند برای تطهیر این خانواده آنها را به فراغ یوسف(ع) مبتلا کرد و از این لحاظ به نیازمندان که یقین به مستحق بودن و یا نبودن آنها داریم کمک کنیم اما درباره نیازمندانی که یقین به دروغگو بودن آنها نداریم، کمک کردن جایز نیست.

آیت الله شفیعی با اشاره به آیه «و اما بنعمه برک فحدث» اظهار داشت: خداوند بازگو کردن نعمت های و شکر آن را خواستار شد و نعمت شناسی یکی از نشانه های شاکر بودن است که لازمه آن بازگو کردن آنها است تا نعمت و نعمت شناسی زیاد شود و به هیچ وجه ریاکاری و خودنمایی محسوب نمی شود./۹۴۵۶/202/ب2

ارسال نظرات