۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۵۲۱۲۶
امام جمعه بابلسر:

راهپیمایی اربعین حسینی کنگره عظیم معنوی و سیاسی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی یک کنگره عظیم معنوی، سیاسی، مذهبی و یک مدرسه و دانشگاه است، گفت: خدمت کردن به زائران امام حسین(ع) لیاقت می‌خواهد و کسانی که توفیق می‌یابند از سوی اهل بیت به آنها عنایت و توجه شده است.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه ستاد اربعین با اشاره به این که همه تلاش دشمن خاموش کردن نور اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به همه توطئه ها و تلاش های بی وقفه دشمنان علیه اسلام ناب، اما امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت اهل بیت(ع) هر روز بر عزت و عظمتش افزوده می شود، بیان داشت: گسترش معارف نورانی اهل بیت(ع) راه ایستادگی در برابر توطئه ها و خباثت های دشمنان اسلام ناب است.

وی با بیان این که حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است، گفت:  باید اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تأکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

وی نوکری امام حسین(ع) را سند افتخار عنوان کرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه گر می شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی یک کنگره عظیم معنوی، سیاسی، مذهبی و یک مدرسه و دانشگاه است، اظهار کرد: خدمت کردن به زائران امام حسین(ع) لیاقت می‌خواهد و کسانی که توفیق می‌یابند از سوی اهل بیت به آنها عنایت و توجه شده است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که اجتماع مردمی اربعین حسینی حامل یک پیام بزرگ است، تصریح کرد: در این پیام شیعیان می‌خواهند به‌دنیا اعلام کنند که گره مشکلات جهان با پیروی از تفکر امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی که همان تفکر نظام جمهوری اسلامی است، برطرف می‌شود.

وی پیاده‌روی اربعین حسینی را بزرگ‌ترین هیأت عزاداری شیعیان معرفی کرد و افزود: باید در اربعین حسینی تلاش کنیم گفتمان حضرت سیدالشهدا (ع) زنده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی روز تجدید عهد و میثاق با امام حسین(ع)، حضرت زینب(س)  و شهدای صحرای کربلا است، تصریح کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان است.

وی با بیان این که دشمنان تلاش بسیاری برای کمرنگ جلوه دادن عزاداری ها و به ویژه شکوه عظمت اجتماع اربعین حسینی  انجام داده اند، تصریح کرد: اما حضور میلیونی دل های عاشق در این مراسم باشکوه بار دیگر عظمت اسلام ناب را به دنیا نشان می دهد.

حجت الاسلام قلی پور حماسه زیارت اربعین را ادامه حماسه عاشور دانست و گفت: امید است که مقدمه حماسه ظهور باشد و هر کسی با هر نگاهی به اربعین نگاه کند می‌تواند این پیوند را احساس کند.

وی با اشاره به این که این اجتماع عظیم اربعین، بیانگر ناکارآمدی دسیسه های استکبار بوده و باید بدانند که تا نام و یاد و سیره امام حسین(ع) در ملت های جهان بیدار و پرفروغ است، هیچ گاه قادر نخواهند بود، بر ملت مسلمان چیره شوند، افزود: مردم در راهپیمایی اربعین حسینی عاشقانه و خالصانه در این مسیر حرکت می‌کنند و همه سختی‌های راه را می‌دانند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که ملت های مسلمان در روز اربعین حسینی بار دیگر عمق بصیرت و ولایتمداری خود را به جهان نشان خواهند داد، گفت: کاروان های پیاده روی اربعین حسینی مانور بصیرت، ولایتمداری، اقتدار و عمق معرفت شیعیان و سایر مسلمانان است.

وی با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین(ع) روز به روز بیشتر شده است.

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان این که تعاون، ایثار، انفاق و همه فضایل اخلاقی را در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی شاهد هستیم، عنوان کرد: فضای اربعین حسینی قابل توصیف و بیان نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابلسر نیز در این جلسه با اشاره به این که امروز تفکر عاشورایی ریشه در سال 61 هجری قمری دارد، گفت: امروز امنیت ما از تفکر عاشورایی است و اگر نتوانیم آن را حفظ کنیم دشمن با نفوذ خود ما را استحاله می‌کند./202/950/ب1

ارسال نظرات