۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۲۱۴۷
با محوریت امامزادگان و اماکن متبرکه اردبیل؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه محرم برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی با محوریت امامزادگان و اماکن متبرکه در ماه محرم در اردبیل، گفت: بیان فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) محوریت اصلی برنامه‌های تدارک دیده شده برای ماه محرم و صفر است.
مدیر کل اوقاف اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز در جلسه برنامه ریزی سوگواره بصیرت عاشورایی در اردبیل، خاطرنشان کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی که همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای ماه‌های محرم و صفر پیش‌بینی شده در امامزاده‌های شاخص شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی برگزار می‌شود.

وی افزود: در آستانه ماه محرم و در لبیک به ندای سالار شهیدان امام حسین (ع)، تجمع بزرگ لبیک یا حسین همراه با آیین سنتی تشت‌گذاری در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قیامی، تصریح کرد: این مراسم  روز چهارشنبه، 7 مهرماه از ساعت 16 همراه با حضور پرشکوه مردم عزادار اردبیل، با شعار لبیک یا حسین برگزار می‌شود که انتظار می‌رود همچون سالهای گذشته امسال نیز شاهد حضور پرشور و گسترده مردم ولایی و متدین اردبیل در این آیین مذهبی و معنوی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از عموم مردم حسینی اردبیل خواست تا به منظور پرشور برگزار کردن این مراسم، حضور گسترده‌ای در این آیین داشته باشند تا از فیوضات و برکات دنیوی و اخروی شرکت در این محفل معنوی بهره‌مند شوند.

وی شناخت فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) را محوریت اصلی برنامه‌های تدارک دیده شده برای ماه محرم و صفر برشمرد و گفت: باید سخنرانی ها، مداحی‌ها و برگزاری برنامه‌های مختلف در همین راستا در امامزادگان و بقاع متبرکه استان افزایش یابد./202/937/ب1

ارسال نظرات