۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۵۲۴۴۹
امام جمعه بوشهر مطرح کرد؛

نقش مهم آمار در تدوین سند برنامه‌ریزی توسعه کشور

امام جمعه بوشهر گفت: نقش آمار در تدوین سند برنامه‌ریزی نقشی بنیادین و مهم است و جهل در آمار هم موجب اضمحلال برنامه‌ریزی است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در همایش سرشماری توسعه پایدار در بوشهر با اشاره به نقش آمار در نظام مدیریت جهان و برنامه‌ریزی دانش‌بنیان اظهار داشت: تمام عالم وجود بر اساس آمار مدیریت می‌شود و حتی نظام خلقت در هندسه کلان خود بر اساس آمار، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تاکید کرد: نقش آمار در تدوین سند برنامه‌ریزی نقشی بنیادین و مهم است و جهل در آمار هم موجب اضمحلال برنامه‌ریزی است.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: اگر مبدا یا مقصد آمار صحیح ارائه نشود قطعا برنامه‌ریزی دانش‌بنیان دچار مشکل می‌شود.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید فرموده‌اند بیان آمار اشتباه حرام است و رهبری فرمودند این کار گناه کبیره است.

وی گفت: با توجه به اینکه بوشهر استانی کم جمعیت است و در زمینه استفاده از اینترنت استانی برتر است باید با سرعت و صحت و دقت، آمار جمع‌بندی شود تا بوشهر در بین استان‌های ممتاز طرح سرشماری قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر از تلاش مسؤولان آموزش و پرورش در زمینه سیر صعودی رتبه قبولی کنکور استان بوشهر قدردانی کرد و گفت: علاوه بر این شاهد بهبود وضعیت فیزیکی مراکز آموزشی استان هستیم و از دفتر مقام معظم رهبری و بنیاد برکت هم که 8 مدرسه در استان احداث کردند نهایت قدردانی را دارم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم در این آیین گفت: برنامه‌ریزی از ضرورت‌های جوامع بشری بوده است و هر قدر جامعه پشرفته‌تر باشد برنامه‌ریزی در آن مدون‌تر خواهد بود.

ناصر کرمی بیان کرد: ضرورت پیشرفت و توسعه، برنامه‌ریزی است و ضروری است معلمان مدارس حساسیت لازم برای برنامه‌ریزی در حوزه آمار را به دانش‌آموزان گوشزد کرده و این طرح را جدی بگیرند./907/102/ب2

منبع: فارس

ارسال نظرات