۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۳۹۵۲
توضیحات مدیرکل اوقاف نسبت به گودبرداری مسجد آقاعلی تبریز؛

عملیات تجدیدبنای مسجد اصولی بوده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که تمامی عملیات اجرایی پروژه به صورت اصولی انجام شده است، گفت: نشتی آب ساختمان مجاور منجر به سستی خاک شده است.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به درج خبر روز گذشته خبرگزاری رسا مبنی بر گودبرداری مسجد آقاعلی تبریز اظهار داشت: عملیات تجدیدبنای مسجد آقاعلی به صورت اصولی و با اخذ پروانه های ساختمانی و مهندسی شروع شده است، اوقاف شرعا موظف به بنای مسجد بوده است.
وی با بیان این‌که در نظر داریم بخشی از زمین مسجد برای احداث زیرزمین و سرویس بهداشتی اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: قبل از گودبرداری، یک سال پیش؛ آزمایش خاک از سوی مهندسان امر صورت گرفته است، اما پس از گودبرداری مشاهده شد که از دیوار میانی مسجد و ساختمان مجاور آب نشت می کند.
حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: پس از مشاهده نشت آب از ساختمان مجاور، بلافاصله با شرکت آب هماهنگی صورت گرفت و آب ساختمان قطع شد تا جلوی هرگونه حادثه ای گرفته شود، بعدها مشاهده شد که نشـت آب از محل ترکیدگی لوله های آب ساختمان مجاور بوده است.
وی با بیان این‌که نشت آب منجر به سست شدن خاک بنای ساختمان مجاور شده است، تصریح کرد: به اهالی ساختمان اطلاع رسانی کردیم که محل را ترک کنند تا جلوی هرگونه حادثه احتمالی گرفته شود. از روز نخست اجرای پروژه حتی اجازه نداده ایم یک آجر سقوط کند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از نخستین روز آغاز پروژه 15 تا 20 سانتی‌متر منجر به حرکت ساختمان طبقه شده است، گفت: این حرکت نیز مهار شده است؛ اما جالب اینجاست که کسی سراغ مالک ساختمان مجاور را نمی گیرد که آیا این بنا را به صورت اصولی احداث کرده یا نه؟ چرا باید این نشت آب صورت گیرد.
حجت الاسلام مصائبی افزود: بنده دیروز و امروز برای بازدید از بنا به محل پروژه رفتم و با حضور مهندسان برجسته سازمان نظام مهندسی نسبت به بررسی موضوع پرداختیم، روز گذشته نیز مدیر ستاد بحران استان، مهندس ناظر و عوامل شهرداری حضور داشتند؛ تا نسبت به ابعاد مختلف این مسأله تصمیم‌گیری شود.
وی ادامه داد: اگر برآیند حاصل از جلسات کارشناسی منجر به پرداخت خسارت به مالک باشد، آماده هستیم؛ هر چند اگر مهندس ناظر نیز اشتباه کرده باشد؛ باز هم اوقاف مقصر مسأله نیست، باید پیمانکار پروژه و نظام مهندسی به تخلف مهندس ناظر رسیدگی کند./935/302/ب
 
ارسال نظرات