۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۴۳۶۷۹

مستند جهاد البناء در تبریز تولید شد

مستند 45 دقیقه ای جهاد البناء به همت بسیجیان تبریز با محوریت پرداخت به نقش حزب الله لبنان در دوران بعد از جنگ 33 روزه تولید و آماده پخش است.
روح الله پوراسمعیل، کارگردان مستند جهاد البناء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، روح الله پوراسمعیل، کارگردان مستند جهاد البناء امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: بسیج در عرصه های مختلف نقش‌آفرین است، روز مقاومت به عنوان یک فرهنگ ناب و اصیل که ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد و با رهبری امام راحل متبلور شده است، امروز تبدیل به گفتمان غالب جهان اسلام شده است.
وی با بیان این‌که روز مقاومت با نام حزب الله مزین شده اما آنگونه که باید مطرح و فرهنگ سازی نشده است، خاطرنشان کرد: بعد از جتگ 33 روزه لبنان، سفری به لبنان داشتم و از نزدیک در جریان فضای حاکم قرار گرفتم، اما آنچه که مشاهده شد، بسیار فراتر از آن چیزی بود که قبلا نسبت به حزب الله لبنان داشتم.
پوراسمعیل با بیان این‌که قبل از جنگ 33 روزه حزب الله به عنوان یک گروه چریکی شناخته می شد، اما بعد از شکست رژیم صهیونیستی معادلات عوض شده است، گفت: طی دیداری که از نزدیک با رزمندگان حزب الله لبنان داشتیم، فرد حزب اللهی به معنای حقیقی را درک کردیم، باید دانست که اگر مقاومت در سوریه و لبنان اتفاق نمی افتاد؛ قطعا آرامش امروز را نداشتیم.
کارگردان مستند جهاد البناء با بیان این‌که هیبت حزب الله در جنگ 33 روزه به رخ جهانیان کشیده شد، افزود: مستند 45 دقیقه ای جهاد البناء به همت بسیجیان تبریز با محوریت پرداخت به نقش حزب الله لبنان در دوران بعد از جنگ 33 روزه تولید و آماده پخش است.
فرمانده پایگاه مقاومت مسجد الصادق تبریز ادامه داد: این مستند با حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سازمان صدا و سیما تهیه شده که حجت الاسلام مهدی شیرزادی به عنوان نویسنده و مسعود وطن خواه از سیمای مرکز آذربایجان شرقی تصویربردار این اثر هنری بوده اند.
وی با بیان این‌که تصویربرداری مستند در سال 86 و 87 صورت گرفته و امروز پس از سال ها و بعد برطرف شدن مسائل امنیتی قابل پخش است، گفت: این مستند برای پخش در شبکه افق و به دو زبان عربی و انگلیسی تولید شده است، ضمن این‌که مترجم و گروه های تدارکاتی گروه از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان بوده اند. 
پوراسمعیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تبیین مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه اظهار داشت: امروز خط مقدم جبهه مقاومت در عراق و سوریه قرار دارد که بایستی در فضای رسانه‌ای و حوزه ادبیات و فرهنگ محورهای مقاومت تبیین شود، متأسفانه کمترین اطلاع رسانی درخصوص ایثار و مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی وجود دارد.
وی با بیان این‌که تذکر رهبر انقلاب اسلامی نسبت به پرداختن به مسائل فرهنگی نشان دهنده حساسیت ایشان نسبت به چنین مباحثی است، گفت: رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر می توانند در جبهه مقاومت اسلامی نقش‌آفرین باشند، اگر بتوانیم گروه هایی از فعالان این عرصه به جبهه مقاوت اسلامی اعزام کنیم، دیگر سؤوالاتی در ذهن نسل جوان بوجود نمی آید که ما در عراق و سوریه چه می کنیم؟
فرمانده پایگاه مقاومت مسجد الصادق تبریز ادامه داد: بایستی تیم های فرهنگی و رسانه ای تشکیل یابد تا بتواند مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشند، البته برخی رایزنی ها صورت گرفته و قرار است تیم رسانه ای از استان به مناطق عراق و سوریه اعزام شوند.
فرمانده پایگاه مقاومت مسجد الصادق تبریز ادامه داد: امروز بسیج تنها در عرصه‌های نظامی خلاصه نمی‌شود، تفکر بسیج در عرصه های مختلف علمی تجلی یافته و بسیاری اختراعات و نوآوری های علمی و پژوهشی متعلق به بسیجیانی است که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را نقشه راه خود قرار داده اند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات