۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۹۱۱
روحانی بحرینی خواستار شد؛

برگزاری همه پرسی آزاد برای اثبات اصالت شیخ عیسی قاسم

نایب رییس جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با انتقاد شدید از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت کسانی که نسبت به اصالت رهبر شیعیان این کشور شک و تردید دارند، همه پرسی ملی آزاد برگزار کنند.
حجت الاسلام حسین الدیهی نایب رییس جمعیت الوفاق اسلامی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، حجت الاسلام حسین الدیهی نایب رییس جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با صدور پیامی به بررسی آخرین تحولات این کشور پرداخت.

در این پیام با اشاره به سالروز استقلال بحرین آمده است: استقلال خواسته ملی همه آزادگان است ولی برقراری استبداد نظامی و سیاسی و امنیتی، وجود اختلال در حمایت دولت از شهروندان را نشان می دهد. ملت ها و دولت ها گرچه دارای اختلافاتی هستند اما در راستای توافق جهت پیشرفت و گام نهادن در میسر صحیح تلاش می کنند، مساله ای که در بحرین کاملا برعکس است به گونه ای که نظام حتی استقلال کشور را مورد تحریف قرار می دهد.

وی افزود: بحرین در سال 1971 به استقلال رسید و از آن زمان بود که دولت به واردات ارتش و تصمیم های سیاسی و امنیتی و حتی اقتصادی از خارج پرداخت و ملت را کاملا به حاشیه راند. نظام در بحرین همه فرصت های ملی را تباه کرد تا نظام دموکراسی که ملت در قدرت باشد، در این کشور حاکم نشود.

سازمان های نظامی بحرین مملو از بیگانگان تابعیت گرفته است

این روحانی بحرینی با اشاره به اینکه یک خاندان بر آب و خاک و تجارت و حکومت و سراسر کشور و همچنین تصمیم های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی چنگ انداخته است، تصریح کرد: با نگاهی به پایه های نظام سیاسی مشاهده می کنیم که اختلاف شدیدی میان بحرین با سایر کشورها وجود دارد. قانون اساسی، ارتش، امنیت و مصالح به ملت مرتبط نیست، شهروندان از نظر نظام کسانی نیستند که در تاریخ و جغرافیای کشور ریشه دوانده اند، این خاندان هویت ملی را فروخته و به بیگانگان تابعیت می دهند و با تجارت هویت کشور، همه سازمان های نظامی را به سازمان های بیگانه مملو از اتباع خارجی تابعیت گرفته مبدل کرده اند که هیچ دفاع از سرزمین و مصالح بحرین نمی کنند.

اصالت بحرینی شیخ عیسی قاسم به هزاران سال می رسد

حجت الاسلام الدیهی ادامه داد: اوج توهین و جنایت شنیع علیه عقاید و احکام دینی و شعائر و علما و شهروندان شیعه برای همه اعم از دوست و همپیمان و مخالف نظام به اثبات رسیده است. ده ها عالم شیعه هر روز به مراکز پلیس احضار و بازداشت می شوند و علما به خوبی تشخیص دادند که وجود و عقاید و شعائر و فرایض دینی شیعیان در این کشور مورد هدف قرار داده شده اند.

نایب رییس جمعیت الوفاق با انتقاد شدید از سلب تابعیت و محاکمه شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: شیخ عیسی قاسم یک رهبر بحرینی اصیل است که ریشه وی و اجدادش هزاران سال است که در بحرین وجود دارد و اغلبیت ملت بحرین وی را رهبر خود می دانند. کسانی که نسبت به اصالت آیت الله عیسی قاسم شک دارند یک همه پرسی آزاد برگزار کنند تا مشخص شود چه کسی بحرینی است و چه کسی بیگانه.

جنون استبداد و دیکتاتوری بحرین افزایش خواهد یافت

وی تأکید کرد: آیت الله عیسی قاسم یک دینار سرقت نکرد، بر خاکی از کشور مسلط نشد، به سرقت دریاها نپرداخت، از حکومت برای تاراج ثروت مردم استفاده نکرد، شهروندان را به دلیل مطالبه حقوقشان به قتل نرساند، دروازه بحرین اسلامی را به روی فساد و فحشا نگشود و از دین و مسائل مرتبط با مسلمانان و اعراب نظیر قدس سوء استفاده نکرد.

این روحانی بحرینی با اشاره به اینکه همه این مسائل از سوی کسانی صورت می گیرد که هم اکنون به محاکمه شیخ عیسی قاسم می پردازند، خاطر نشان ساخت: ملت هیچگاه عقب نشینی نخواهد کرد و خواسته های مردم تغییر نمی کنند. به شهروندان قهرمان و شریف عرض می کنم که جنون استبداد و دیکتاتوری افزایش خواهد یافت و هیچ کس نباید فکر کند که از این جنون در امان است اما این مساله را بدانید که دشمن محکوم به شکست و تعظیم است و هیچ راهی جز ایستادگی و استقامت با حکمت و صبر و شجاعت وجود ندارد./980/ب901/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات