۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۴۹۸۹
فضل الله:

پرونده سوریه به پایان انتخابات آمریکا موکول شده است

امام جمعه بیروت تصریح کرد که جهانیان هیچ توجهی به درد و رنج زنان و کودکان و کهنسالان سوری قائل نیستند و همه چیز را به پس از انتخابات آمریکا موکول کرده اند.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، از گسترش فساد مالی و اداری در لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: همه پرونده های فساد به صورت گذرا رد می شوند و هیچ محاکمه ای صورت نمی گیرد. مفسدان در لبنان مورد حمایت طایفه خود قرار دارند و دست نیروهای امنیتی به آنها نمی رسد.

وی افزود: ما نمی خواهیم با این مسائل بر درد و مشکلات مردم بیفزاییم بلکه باید به مسؤولیت خود عمل کرده و با فساد به مبارزه بپردازیم. در کنار این مسائل شاهد خشونت علیه زنان هستیم که به مرز قتل رسیده است.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: این افراد به جایگاه خانواده و انسانیت تجاوز کرده و ما باید عکس العمل قاطعی در این زمینه داشته باشیم تا تجاوزکنندگان احساس امنیت نداشته باشند بلکه همواره قصاص را بالای سر خود ببینند. 

حجت الاسلام فضل الله همچنین از طرح گفت وگو میان گروه های سیاسی برای حل بحران تقدیر کرد و اظهار داشت که این مذاکرات می تواند به گشودگی سیاسی و تحکیم وحدت داخلی منجر شود.

امام جمعه بیروت از جامعه جهانی به دلیل بی توجهی به مصائب ملت سوریه انتقاد کرد و ادامه داد: جهانیان هیچ توجهی به درد و رنج زنان و کودکان و کهنسالان سوری قائل نیستند و همه چیز را به پس از انتخابات آمریکا موکول کرده اند. سوریه از سوی جهانیان به ابزاری برای تحقق اهداف منطقه ای و بین المللی مبدل شده است.

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: متاسفانه شاهد گسترش گفتمان کینه توزانه علیه مسلمانان در آمریکا و غرب هستیم که این بار امام جماعت مسجد نیویورک قربانی این گفتمان شد. دین اسلام هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد و باید در راستای بهبود روابط میان اسلام و غرب تلاش کرد./980/ب902/د 

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات