۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۴۶۸۰۳
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد تأکید کرد؛

لزوم رسیدگی و توجه بیشتر به مساجد حاشیه شهر

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر لزوم رسیدگی و توجه بیشتر به مساجد حاشیه شهرها، گفت: با توجه به گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها، امروز رسیدگی به امور فرهنگی مساجد حاشیه شهر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، صبح امروز در بازدید از فعالیتهای فرهنگی مسجد امام حسین(ع) در حاشیه شهر بجنورد، بر لزوم رسیدگی به امور فرهنگی در مساجد حاشیه‌ای تأکید کرد و گفت: در پی گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها و با توجه به اینکه جمعیت زیادی در این مناطق ساکن هستند، لازم است با توجه بیشتر و رسیدگی به امور فرهنگی در این مساجد، از بروز و ورود آسیبهای اجتماعی به این نقاط جلوگیری کنیم.

وی مسجد را پایگاه فرهنگی مردمی خواند و تصریح کرد: اجتماع مردم در مساجد مایه برکت، رشد و تعالی دینی و فرهنگی مردم منطقه است و با جذب جوانان و پر کردن اوقات فراغت جوانان در مساجد، نسل آینده را در مقابل آسیبهای اجتماعی و تهاجم فرهنگی بیمه خواهیم کرد.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانانی که در مسجد حضور پیدا می‌کند مصونیت بیشتری در برابر آسیبهای اجتماعی دارند، ادامه داد: برای فرزندان و نوجوانان بسیار بهتر است که وقت خود را در مساجد و در برنامه‌های فرهنگی مذهبی سپری کرده و از محیطهای نامناسب فاصله گیرند.

حجت‌الاسلام هدایتی روحانیان مستقر در نقاط مختلف شهری و روستایی را مدیران فرهنگی منطقه خواند و خاطرنشان کرد: انجام امور فرهنگی و برنامه‌های مناسبتی مساجد نیازمند تعامل مردم، هیأت امنا و کانونهای فرهنگی مساجد با امام جماعت مسجد است؛ از این‌ رو از همه فعالان فرهنگی و مذهبی در مساجد انتظار می‌رود تا با تعامل بیشتر با مدیران فرهنگی مساجد برنامه‌های این اماکن مقدس را بیش از پیش رونق بخشند.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی شهرستان بجنورد اضافه کرد: از طرف دیگر شورای اسلامی و هیأت امنای مساجد همان‌گونه که برای مسائل عمرانی تلاش می‌کنند، باید برای مسائل فرهنگی چند برابر پیگیری و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه لازمه اثرگذاری مناسب مساجد استقرار روحانی و حمایت مادی و معنوی اهالی از روحانی است، اظهار کرد: باید تمامی متولیان فرهنگی و مذهبی و تشکلهای مردمی برای بهره‌مندی بیشتر از فضای معنوی مساجد وارد عمل شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و برگزاری برنامه‌های این ایام در مساجد، افزود: نهضت کربلا کامل‌ترین الگو برای حال و آینده جوامع اسلامی است.

وی با بیان اینکه نهضت حضرت امام حسین(ع) آیینه‌ای زلال است که هیچ‌گاه غبار تحریف و فراموشی بر سیمای آن ننشسته است، مساجد را برترین جایگاه برای تبیین اهداف قیام عاشورا خواند و گفت: می‌توان با استفاده از منابر مساجد، سبک زندگی اسلامی و حذف خرافه از فضای جامعه را تبلیغ و ترویج کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی محوریت روحانیت در برنامه‌های محرم، بصیرت افزایی و ارتقای سطح آگاهی دینی مردم، اهمیت به تلاوت قرآن کریم در مراسم عزاداری حسینی و دعوت از قاریان ممتاز شهرستانی و استانی برای حضور در برنامه‌های مذهبی را از هیئات مذهبی و فعالان مساجد خواستار شد.

گفتنی است، در پایان این بازدید شماری از اعضای هیأت امنای مسجد امام حسین(ع) گزارشی از عملکرد فرهنگی این مسجد ارائه کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات