۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۶۸۱۴
امام جمعه منوجان:

مشکلات ما با نگاه به درون حل می شود

امام جمعه منوجان گفت: مشکلات ما با نگاه به درون حل می شود و هیچ نگاه بیرونی نمی تواند ما را نجات دهد و مشکلات ما را حل کند.
کتاب «اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت»

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: هفته دولت، هفته پیروی کردن از رفتار و افکار فرهنگی دوشخصیت بزرگ و ارزشمند شهید رجایی و باهنر است و همچنین تشکر از تمام دولتها که در نظام جمهوری اسلامی خدماتی انجام داده اند.

وی ادامه داد: این دولتها برخاسته از مردم است و با تنفیذ و ولایتمداری این خدمتگذاری را بر عهده می گیرند و همچنین مبارزه دولت در بحث تورم و تلاشهای آنها قابل تقدیر است.

وی افزود: اگرچه در بحث برجام چیزی را دریافت نکردیم، بلکه ملت و نظام جمهوری اسلامی تجربه ای بدست آوردند که نمی توان بر دشمانان انقلاب که از ابتدا با انقلاب درگیر بودند و همیشه منافع خود را مقدم بر مصلحت مردم و انسانها می دانستند تکیه کرد.

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: دولت شهید رجایی، نخستین دولت، و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرالها بر کشور، عهده دار امور شد، از این رو این دولت در آن دوره بحرانی، بیشترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را سر آن نهاد.

امام جمعه منوجان بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر توانستند عشق و ایمان را به مردم ارزانی کنند و خدمات شایانی به همه مردم به ویژه محرومان ارائه دهند که برکات آن تاکنون نیز ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما در همه ابعاد و زمینه های فرهنگی نگاه کنیم متوجه می شویم که بحث فرهنگی در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست، براین اساس رهبری از همه دولتها خواسته است که فرهنگ خود را مهندسی کنیم و به آن نقطه قابل قبول و تراز جامعه اسلامی برسیم.

حجت الاسلام رضوانی اظهار داشت: هفته دولت، هفته اقتدار و پیروزى دولتى است که حمایت و پشتیبانى میلیونها تن از ملت خود را همراه داشته و هدفش اجراى حدود الهى، احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه‌اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت است و در طی هفته دولت، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.

وی ادامه داد: یکی از ملاکهای بسیار ارزشمند که توصیه دین ما است در بحث سیاسی و حاکمیتی، همراه مردم بودن است، انسان نباید از مردم جدا شود و مسؤولان شهید رجایی و شهید باهنر را الگوی خود قرار دهند؛ همچنین مسؤولان صادقانه با مردم رفتار کنند، همان طور که انسان در دین با خدای خود صادقانه سخن می گوید با مردم نیز باید صادقانه رفتار کند، از این رو مشکلات ما با نگاه به درون حل می شود و هیچ نگاه بیرونی نمی تواند ما را نجات دهد و مشکلات ما را حل کند.

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: ضمن تقدیر از دولت و نظام و تلاشهای عزیزان کارهای ارزشمندی در قسمتهای استان صورت می گیرد که امیدواریم به تمام نقاط استان برسد و زیرساخت و معیشت مردم بهتر شود، ازاین رو اقتصاد مردم درست شود مشکل معیشت آنها نیز حل می شود./302/866/ب1

ارسال نظرات