۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۴۶۸۶۱

زنان مسلمان از رستوران‌دار فرانسوی شکایت کردند

دو زن محجبه فرانسوی که رستوران‌داری فرانسوی آن‌ها را صرفا به دلیل مسلمان بودنشان از رستورانش در حومۀ پاریس بیرون کرده بود، از وی شکایت کرده‌اند.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا، یک رستوران‌دار فرانسوی دو زن محجبه فرانسوی را صرفا به دلیل مسلمان بودنشان از رستورانش در حومۀ پاریس بیرون کرد.

این رستوران‌دار فرانسوی همه مسلمانان را «تروریست» خوانده بود و این دو زن را از رستورانش بیرون کرده بود.

یک گروه فعال مقابله با اسلام هراسی گفت این زنان مسلمان روز دوشنبه (8 شهریور) مراتب شکایت خود را از این مرد فرانسوی به مقام‌های دولتی ارائه دادند.

به گزارش پرس تی وی، کمیته مقابله با اسلام‌هراسی در فرانسه (CCIF) که از این زنان دفاع می کند، از برخورد این رستوران‌دار فرانسوی به عنوان آغاز مرحله جدیدی از نژادپرستی در جامعه فرانسه نام برده است.

یکی از این دو زن مسلمان از برخورد این رستوران‌دار فیلم گرفته و آن را در اینترنت منتشر کرده است.

 در گفت و گویی که در این ویدئو شنیده می شود این زنان می گویند: «ما نمی خواهیم نژادپرستان به ما سرویس ارائه دهند.» و مرد رستوران‌دار می گوید: «نژادپرستان مردم را نمی‌کشند. تروریست‌ها مسلمان هستند و تمام مسلمانان تروریست هستند.»

این رستوران‌دار فرانسوی در پی انتشار این ویدئو و دریافت واکنش‌های منفی بسیار کاربران، به دلیل این برخوردش از «تمامی جامعه مسلمانان» عذرخواهی کرده است.

کمیته مقابله با اسلام هراسی در فرانسه دربیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد تا برای پایان دادن به «مصونیت عاملان خشونت‌های اسلام هراسانه و تبعیض» شکوائیه‌ای مدنی علیه این فرد تنظیم کند.

این گروه در عین حال دولت و جناح‌های سیاسی در فرانسه را به ایجاد جوی که امکان وقوع چنین رویدادهایی را فراهم می کند، متهم کرده است.

اقامه دعوی علیه این رستوران‌دار فرانسوی در حالی است که موج اعتراضات به ممنوعیت استفاده از بورکینی (نوعی لباس شنا) برای زنان مسلمان در فرانسه همچنان ادامه دارد.
یک بانوی بورکینی‌پوش در سواحل بندر مارسی در فرانسه، 6 شهریور 1395 (عکس از رویترز)

استفاده از بورکینی از 23 مرداد ماه سال جاری در ساحل شهر کنِ فرانسه ممنوع اعلام شد. پس از آن نیز چند شهر دیگر فرانسه نیز استفاده از این لباس شنا را ممنوع اعلام کردند.

از آغاز ممنوعیت بورکینی در فرانسه چند زن محجبه جریمه شدند.

چندین شهرداران فرانسه به رغم حکم دادگاه عالی اداری این کشور در تعلیق ممنوعیت استفاده از بورکینی، از لغو ممنوعیت استفاده از آن خودداری کرده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات