۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۴۶۹۶۱
امام‌ جمعه موقت شیراز تأکید کرد؛

لزوم مدیریت فضای مجازی

امام‌ جمعه موقت شیراز گفت: محتوای فضای مجازی باید مورد بررسی و کنترل قرارگرفته و مطالب با ارزش در اختیار جوانان قرار گیرد.
 آسیب شناسی فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در مراسم تودیع و معارفه مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان فارس در جمع مسؤولان اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد میزان استفاده از اینترنت و گوشی همراه در ایران بالاتر از سطح جهانی است و جوانان ایرانی به‌صورت میانگین در هر شبانه‌روز بین پنج تا 9 ساعت در فضای مجازی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مدت‌زمان استفاده از اینترنت بین جوانان بسیار است، افزود: محتوای اینترنت باید موردبررسی و کنترل قرارگرفته و جوانان در این محیط با مطالب مفید و باارزش آشنا شوند تا اسباب هدایت آن‌ها قرار گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: افرادی که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی مشغول فعالیت هستند باید دارای چهار ویژگی سواد، سوز، سلیقه و سلامت باشند و سلامتی به معنای سلامتی فکری و اعتقادی است و اگر با منطق و سواد، دل‌سوزی، سلیقه نیکو و اعتقادات درست به‌سوی جوانان بروید، موفق خواهید شد.

امام‌ جمعه موقت شیراز بیان کرد: جوانان فطرت پاک و حقیقت‌طلب دارند و در احادیث داریم که جوانان مانند زمینی هستند که در آن‌ها کشت و زراعت صورت نگرفته و هر بذری رشد می‌کند و این نکته‌ای است که مسؤولیت ما را بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به مسائل جوانان ادامه داد: جوانان کشور ما به چهار دسته تقسیم می‌شوند و من این چهار دسته را به چهار میوه تشبیه کرده و شیوه برخورد با هرکدام را تبیین می‌کنم و امیدوارم راه‌گشای شما در شناخت جوانان شود.

وی با اشاره به دسته اول جوانان تصریح کرد: عده‌ای از جوانان مانند میوه درخت «توت سفید» هستند که شما در فصل بهار با تکان دادن یک درختِ توت صاحب صدها میوه می‌شوید و برخی جوانان نیز این‌گونه هستند و با یک پیامک ساده یا تبلیغ هدایت می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به دسته دوم جوانان بیان داشت: برخی جوانان نیز مانند میوه «انار» هستند و برای کسب یکی از آن‌ها باید از درخت بالا رفت و آن را بچینیم بنابراین عده‌ای از جوانان با کمی وقت بیشتر هدایت می‌شوند و هزینه این وقت نیز تربیت اشخاصی است که مانند انار پر از خاصیت هستند.

امام‌ جمعه موقت شیراز با اشاره به دسته سوم خاطرنشان کرد: گروهی از جوانان میوه درخت «گردو» هستند و به‌سادگی هدایت نمی‌شوند و مانند چیدن گردو باید از درخت بالا رفت و با کمک وسایل مختلف آن را چید اما نتیجه هدایت چنین جوانانی، کسب انسان‌های نخبه و باهوش است.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: آخرین دسته جوانان مانند میوه درخت «نارگیل» هستند که هم مسیر چیدن آن مشقت‌های بسیاری دارد و هم برای خوردن آن باید پوست محکم آن را جدا کرد و این‌گونه جوانان مانند شیره و میوه نارگیل سرشار از استعداد و توانایی هستند.

وی در پایان بیان کرد: مسؤولان با شناخت مناسب می‌توانند جوانان را مورد تعلیم و تربیت قرار دهند و حضرت محمد (ص) فرمودند فرزندان خود را بر اساس خدامحوری، ولایت‌پذیری و قرآن‌محوری تربیت کنید و در این مسیر باید جوانان را امیدوار نگه داشت./102/927/ب1

ارسال نظرات