۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۶۹۷۲
مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور خبر داد؛

نام نویسی 100 هزار نفر در سامانه «سماح» جهت شرکت در کنگره اربعین

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور با بیان اینکه اوج ثبت نام در سامانه سماح از هشتم ذی الحجه آغاز می شود، گفت: تا کنون ۱۰۰ هزار نفر در این سامانه جهت شرکت در کنگره اربعین سال جاری ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام حاجی ابراهیمی مسؤول کارگروه اربعین

حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی، مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به رسالت و مأموریتهای این کارگروه، گفت: تبیین و عملیاتی کردن تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه های تکریم مردم عراق، اهتمام و احترام زائران به حاکمیت دولت عراق و دقت نظر و احترام به شأن و جایگاه مرجعیت را از اهم رسالتهای این کارگروه است.

وی با اشاره به تشکیل 14 کمیته برای برنامه ریزی و پیگیری امور پس از واگذاری برنامه های ستاد اربعین به وزارت کشور در این وزارتخانه، افزود: مدیریت فعالیتهای فرهنگی و آموزشی در راستای بهره مندی هر چه بیشتر زائران از این حرکت عظیم معنوی در داخل کشور و در عراق از اهم مأموریتهای کمیته فرهنگی و آموزشی است.

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور با اشاره به عشق و علاقه مردم عراق از میزبان زائران، تصریح کرد: مردم کشور عراق در طول یک سال تلاش می کنند تا در ایام اربعین میزبانی شایسته ای از زائران داشته باشند و ما باید آنان را تکریم کنیم.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با بیان اینکه «انی اُحامی ابدا عن دینی» به عنوان شعار امسال اربعین تعیین شده است، ابراز داشت: کمیته یاوران معنوی اربعین در تلاش است تا با استفاده از پتانسیل و ظرفیت مجموعه های مردم نهاد و رسانه ها به تبیین و تبلیغ این شعار بپردازد.

وی انتقال و صدور فرهنگ اسلامی را از اهم اهداف این حرکت معنوی عنوان کرد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله سیستانی سال گذشته مبنی بر عدم استفاده از تصاویر پیاده روی زائران در مسیر راهپیمایی اربعین، عکسهای شهدای مدافع حرم در این مسیر نصب شد.

مسؤول کارگروه یاوران معنوی اربعین کشور با تشریح بُعد آموزشی این کارگروه از آموزش آداب زیارت به مردم با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، روحانیان مستقر و طرح هجرت خبر داد.

وی از افزایش کنسولی صدور ویزا از چهار کنسولگری در گذشته به 14 کنسولی در سال 94 خبر داد و تصریح کرد: امید است با مشارکت همگانی، امسال کنگره عظیمی رقم بخورد که به فرموده رهبری؛ شبه معجزه، فرا ملی و فراقولی باشد./851/302//ب2

ارسال نظرات