۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۹۸۷

اختتامیه دوره‌های «قرآن و اخلاق» در حوزه علمیه زاهدان برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) شهرستان زاهدان گفت: اختتامیه دوره‌های «قرآن و اخلاق اسلامی» ویژه طرح تابستانه با حضور اساتید و مسؤولان حوزه در مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شهرستان زاهدان برگزار شد.
دوره قرآن

ملک‌تاج رخشانی، مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: دوره‌های قرآن، احکام و اخلاق اسلامی ویژه طلاب و عموم بانوان در رده سنی نوجوانان و جوانان بوده که از ابتدای فصل تابستان آغاز و تا به امروز به‌طول انجامید.

وی با بیان اینکه دوره‌های قرآنی شامل آموزش تجوید و قرائت سطح یک قرآن کریم می‌شود، افزود: در مجموع این دوره‌ها، بیش از 350 شرکت‌کننده، حضور داشتند و اساتید مجرب در زمینه آموزشهای قرآنی و معرفتی از جمله استاد هراتی، شه‌بخش و ریگی تدریس آن را بر عهده داشتند.

مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) زاهدان بیان کرد: دوره‌های آموزش قرآن، احکام و اخلاق در طول ترم ویژه طلاب برگزار می‌شود، اما در ایام تابستان به علت فراغت بیشتر سایر اقشار جامعه، این دوره‌ها با هدف نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و رسیدن به سبک زندگی قرآنی ویژه عموم برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بقای دين و امت اسلامی در اشاعه و تعلیم و تعلّم قرآن است‌، هر چه بیشتر از آموزه‌های قرآنی فاصله بگیریم و کلام وحی در جامعه ما دچار مهجوریت شود، بیشتر در مسیر انحطاط قرار می‌گیریم، از این رو حیات جامعه اسلامی منوط به نشر فرهنگ قرآن است.

رخشانی عنوان کرد: مقام معظم رهبری سبک زندگی را بخش اساسی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خوانده‌اند، که برای تحقق سبک زندگی قرآنی باید علما و نخبگان جامعه به صورت جدی‌تر وارد عمل شوند و جامعه را با اصول و مفاهیم این نوع زندگی آشنا کنند./303/831/ب1

ارسال نظرات