۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۶۹۸۸
استاد حوزه علمیه:

روحانیان در شکل گیری هویت و فرهنگ دینی مردم نقش مهمی دارند

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه روحانیان در شکل گیری هویت و فرهنگ دینی مردم نقش دارند، گفت: نقش و نفوذ روحانیان در شکل گیری هویت و فرهنگ دینی و اخلاقی مردم واقعیتی است که موافقان و منادیان اسلام نیز بدان اعتراف دارند.
طلاب محصل

حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه ابراهیمیه و محمودیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: دیدگاه مردم نسبت به حوزه های علمیه دیدی مثبت است بر این اساس درسی که در حوزه های علمیه تدریس می شود با دروس مدارس دیگر بسیار فرق می کند و قابل مقایسه نیست و این دروس فراتر از فکر بسیاری از افراد است.

وی ادامه داد: دروس و متن حوزه بسیار کامل است، از این رو هیچ جامعه شرق و غربی نتوانسته شخصیتی همچون شهید مطهری را وارد جامعه خود کند و همچنین عالمان و دانشمندان بزرگ و باسواد از حوزه های علمیه خارج شده اند و سوادی که یک مرجع تقلید دارد هیچ کس نمی تواند نظیر آن را در جوامع دیگر پیدا کند.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: خروجی حوزه های علمیه افراد باسواد و تحصیل کرده است که می توانند میدان دار آن جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه ابراهیمیه و محمودیه اظهار داشت: اعتماد مردم به حوزه های علمیه بسیار زیاد است و تمام کارهای خود را به حوزه های علمیه می سپارند و مکرر در حوزه های علمیه حضور پیدا می کنند، همچنین به دلیل اعتمادی که به روحانیت دارند، از خدمات آنان استفاده می کنند و وقتی مشاهده می کنند کار و خدماتی که حوزه به آنها ارائه می دهد، برای آنها مفید بوده، دنبال آن هستند تا دوباره بیایند و از آن خدمات استفاده کنند.

وی افزود: وقتی مردم مشاوره های مورد نیاز خود را از حوزویان و روحانیان دریافت کردند و به نتیجه رسیدند، می فهمند این مشاوره یک مشاوره واقعی بوده که به نتیجه رسیدند و از این جهت این تجربه خوب را به دیگران هم منتقل و تبلیغ می کنند. 

استاد حوزه خاطرنشان کرد: مردم بايد احساس کنند که يک روحاني به دنبال خدمت به آنها است، تا فعاليت‌هايش در دل مردم تأثير خود را بگذارد؛ اما اگر او به‌گونه‌اي رفتار کند که مردم گمان کردند، به مال و دارائيشان چشم طمع دارد، هرگز نمي‌تواند نقش خود را در جامعه ايفا کند.

وی بیان داشت: در جامعه ما افرادی با تفکرات مختلف وجود دارند که با هم فرق می کنند و بعضی از آنها ضربه هایی خورده اند و این ضربه ها را از سوی روحانیت و حوزه های علمیه می دانند که این تفکر غلط هیچ ضربه ای به اعتماد سایر مردم نسبت به حوزه های علمیه نمی زند.

حجت الاسلام هدایتی در پایان گفت: نقش و نفوذ روحانیان در شکل گیری هویت و فرهنگ دینی و اخلاقی مردم واقعیتی است که موافقان و منادیان اسلام نیز بدان اعتراف کرده اند و همه مردم آن را قبول کرده اند./302/866/ب1

ارسال نظرات