۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۴۷۰۰۰
امام جمعه موقت قزوین:

اساس نفوذ فرهنگی دشمن هجوم به اعتقادات نسل جوان است

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن، گفت: امروز دشمنان با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبری انقلاب شبیخون فرهنگی، به اعتقادات نسل جوان هجوم آورده اند و روحانیان باید در این زمینه آگاهی‌های کافی را به مردم انتقال دهند.
حجت الاسلام علي قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی قابل، امام جمعه موقت قزوین پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق که در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین برگزار شد، حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین پایگاه دفاع از اسلام و انقلاب دانست و گفت: بر همه روحانیان لازم است با هدایت فطری، دینی و سیاسی موجبات بصریت افزایی جامعه را فراهم کنند.

 وی در ادامه افزود: طلاب و روحانیان باید مسلح به علم روز باشند و در برابر اسلام آمریکایی بایستند و به شبهاتی که دشمنان علیه دین مبین اسلام مطرح می کنند، پاسخ دهند.

مهمترین وظیفه روحانیت دفاع از اسلام ناب محمدی است

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: با انقلاب اسلامی ایران و تشکیل جمهوری اسلامی ایران وظیفه افزونتری بر دوش روحانیان گذاشته شده و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) بر عهده روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین قابل با بیان اینکه همه روحانیان باید به خود ببالند که فرزند حوزه هستند، ابراز کرد: روحانیت نباید لحظه‌ای از حمایت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دست بر دارد، از این رو حضور روحانیان در جامعه موجب تحکیم انقلاب بوده و به همین دلیل نباید ارتباط خود با حوزه را کمرنگ کنند.

پیوند نظام و روحانیت ناگسستنی است

وی با اشاره به حضور تأثیرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: حضور فعال و با نشاط روحانیت نشان دهنده این است که روحانیت امروز هم مانند دوران دفاع مقدس در خدمت نظام اسلامی بوده و خواهد بود و پیوند ملت، نظام و روحانیت هیچ‌گاه گسسته نبوده و نخواهد بود.

خطیب موقت جمعه قزوین با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر روحانیان با حوزه علمیه، گفت: امروز حوزه علمیه قزوین از اساتید و مدیران توانمند برخوردار بوده و شما روحانیان تلاش کنید بخشی از اوقات  خود را در تعامل بیشتر با طلاب جدید مدارس علمیه قرار داده تا برای آنها مشاور خوبی در زمینه‌های مختلف باشید.

وی در ادامه اضافه کرد: حوزه علمیه قزوین با پیشینه درخشان در همه عرصه‌های علمی، از بزرگ‌ترین مراکز دینی در کشور بوده و توانسته بسیاری از علما و فرهیختگان را تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین قابل در ادامه با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن، اظهار کرد: امروز دشمنان با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبری انقلاب شبیخون فرهنگی، به اعتقادات نسل جوان هجوم آورده اند و روحانیان باید دراین زمینه آگاهی‌های کافی را به مردم انتقال دهند.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره این نکته مهم را سفارش می‌کنند که روحانیت باید ارتباط بیشتری با مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان داشته باشد و به خوبی بتوانند به شبهات آنان پاسخی شایسته‌ دهند.

انقلاب اسلامی ایران دارای مبنای فکری و فرهنگی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرهنگی، دارای محتوا و پیام است و با حرکت‌ها و تلاش‌هایی که برای تغییر حکومت‌ها در دیگر کشورها می‌شود تفاوت اساسی دارد.

وی در ادامه افزود: در دیگر کشورها ممکن است کودتاهایی رخ دهد که دعوای دو حزب است یا بر اثر تبلیغ انتخاباتی تلاش می‌شود یک حزب برنده انتخابات شود مانند آنچه در نظام فعلی آمریکا است، اما انقلاب ما انقلابی با مبنای فکری و فرهنگی است.

امام جمعه موقت قزوین نظام آمریکایی را مروج تفکرات حیوانی و انسانی صِرف دانست و ابراز کرد: این نظام بدون تکیه بر مسائل اساسی و انسانی جلو می‌رود و زمینه ساز تسلط بیگانگان در کشور‌های مسلمان‌نشین است، بر همین مبنا انقلاب اسلامی ما برای تغییر این وضعیت و رفع تسلط بیگانگان و دعوت به سوی خوبی‌ها اتفاق افتاد.

وی در پایان گفت: در راستای پیروزی انقلاب اسلامی وقایع حساسی در طول مبارزات به وجود آمد که زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی شد، امروز ما طلاب حوزه‌های علمیه موظف هستیم آن وقایع را که پیام انقلاب در درون آن جاری و ساری است، زنده نگاه داریم./873/202/ب2

ارسال نظرات