۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۰۲۰
امام جمعه شهرستان خلخال:

هنر باید عامل تزریق مبانی اسلامی در بطن جامعه باشد

امام جمعه شهرستان خلخال هنر را زمینه‌ساز و تعمیق بخش تعبد در جامعه دانست و گفت: هنر باید عامل تزریق مبانی اسلامی در بطن جامعه باشد.
امام جمعه خلخال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه شهرستان خلخال پیش از ظهر امروز در دیدار با اصحاب هنر و رسانه این شهرستان، هنر را زمینه‌ساز و تعمیق بخش تعبد در جامعه دانست و گفت: زبان هنر باید زبانی گویا برای خدمت به دین و دنیای مردم باشد.

وی وظیفه امروز هنرمندان را تعهد به دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در دین مقدس اسلام هنر جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام جمعه خلخال با تأکید بر اینکه هنر باید تعمیق بخش زمینه تعبد در جامعه باشد، گفت: هنر باید عامل تزریق مبانی اسلامی در بطن جامعه باشد.

حجت الاسلام رشتبری تجمل‌گرایی را خارج از معارف اسلام دانست و تصریح کرد: بعضا جای تأسف دارد که در مراسماتی اسراف و تجمل‌گرایی در بدترین شکل ممکن جلوه‌گری می‌کند.

وی با اظهار تأسف از رواج بعضی از کنسرت‌ها و گله‌مندی از موسیقی که این روزها رونق آن تکه کلام مسؤولان کشوری و ارشاد است، ادامه داد: چرا برای اجرای بحث فرهنگ در ارگان‌های فرهنگی ریالی اعتبار وجود ندارد و حتی بعضا در مواردی برای امورات جاری ادارات در مشکل هستند ولی برای بحث‌های تجمل‌گرایی و اجرای کنسرت مبالغ کلانی صرف می‌شود.

امام جمعه خلخال با اظهار تأسف از بعضی کسانی که خود را هنرمند می‌دانند، یادآور شد: برخی به هر اقدامی برای خنداندن مردم متوسل می‌شوند و زشت‌ترین چهره‌ها در سینما و قلب هنر حضور می‌یابد و سبک غربی با پوشش‌هایی ناهنجار در جامعه را ترویج می‌دهد که این شایسته نام هنر و هنرمند نیست.

حجت الاسلام رشتبری تصریح کرد: هنرمند ایرانی با القای صحیح اطلاعات، القای مفاهیم ارزشی و اسلامی، القای صحیح معارف دین، القای فرهنگ ایرانی و اسلامی باید هنر را در جامعه اجرا کند.

امام جمعه خلخال با اشاره به کمبود اعتبارات برای بخش فرهنگ در بحث کلان کشور، گفت: متأسفانه در برخی از موارد در جامعه مشاهده می‌شود که یارانه مطبوعات و نشریات به جای مصرف در جایگاه واقعی و ارائه به فعالان در مسیر واقعی به کسانی پرداخت می‌شود که روح مرده استکبار و دشمنان این ملت و نظام را در نشریات مکتوب تبلیغ می‌کنند که باید نظارت کافی و کامل بر این رویه انجام شود.

حجت الاسلام رشتبری از زحمات بسیج هنرمندان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در جهت اشاعه فرهنگ و هنر اسلامی قدردانی کرد و گفت: ما نیز در حوزه خود از بحث فعالان هنر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت می کنیم./937/203/ب2

ارسال نظرات