۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۴۷۳۷۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

استحاله فرهنگی با فروپاشی خانوداه ها هدف و خواست دشمنان اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دشمنان اسلام به صراحت گفته اند که اگر در ایران موفق به فروپاشی خانواده ها شویم استحاله صورت گرفته و تسلط بر جامعه کار ساده ای می شود.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ترویج بی بند و باری در ایران جهت سست کردن بنیان خانواده، اعلام کرد: اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) و روز ازدواج است که ضمن تبریک این روز نمازگزاران را به حفظ و استحکام بنیان خانواده دعوت می کنم.

وی ازدواج را یکی از مقدس ترین سفارشات دین اسلام عنوان و اضافه کرد: رسول اکرم(ص) به ازدواج کردن و آماده کردن مقدمات ازدواج دیگران دعوت فرموده و ازدواج را از ارزشمندترین اعمال در نزد خدای متعال و طلاق را مبغوضترین اعمال معرفی فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، ادامه داد: زنی که طلاق گرفته شده است باید دوران عده را در منزل همسرش ساکن شده و با آرایش و رسیدگی به خود سعی در جلب توجه همسر خود و برگشت به زندگی مشترک کند نه اینکه تا اختلافی پیش آمد خانه همسر را ترک کند و یا همسرش او را از خانه بیرون کند.

وی با اشاره به هجمه های ماهواره ای و تلاش آنان برای عادت دادن جوانان به روابط نامشروع، گفت: دشمنان اسلام به صراحت گفته اند که اگر در ایران موفق به فروپاشی خانواده ها شویم استحاله صورت گرفته و تسلط بر این جامعه کار ساده ای می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اقامه اذان در جامعه اسلامی را از مهمترین شعائر دینی عنوان و تصریح کرد: به وقت اذان موذن باید ندای حقانیت دین اسلام را در هر جا که قرار دارد بلند فریاد بزند و قلوب مردم را آماده نماز و معنویات کند.

وی با انتقاد از پخش موسیقی در برخی از محلهای تفریحی یا تجاری در وقت اذان، تصریح کرد: تمامی این محیطها حتما متولی و مسؤولی دارند که لازم است به این امر رسیدگی کرده و پخش موسیقی در وقت اذان در چنین اماکنی را ممنوع کنند، چرا که ما در جامعه ای اسلامی زندگی می کنیم و مشاهده چنین وضعیتی دور از شان شهر و محل ما است.

امام جمعه ارومیه در خطبه اول نماز جمعه نیز با دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت و تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع)، اظهار داشت: امام جواد(ع) در سن 25 سالگی به عنوان جوانترین امام به دستور معتصم عباسی و به دست دختر مامون که پس از شهادت امام رضا(ع) مامون او را به عقد جوادالائمه(ع) در آورده بود، به شهادت رسید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه ذیحجه و بیان اعمال دهه اول این ماه، افزود: روزه 9 روز اول این ماه بر اساس کلام معصوم(ع) ثواب یک عمر روزه داری را دارد و خواندن دو رکعت نماز در شبهای دهه اول ذیحجه بین نماز مغرب و عشا سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فاجعه تلخ منا در سال گذشته و کشتار بی رحمانه هزاران مسلمان در اثر بی کفایتی آل سعود، گفت: کعبه اولین خانه توحید در جهان است و به همه مسلمانان تعلق دارد، بنابراین مسلمانان باید تلاش کنند این خانه را از چنگ خائنان به حرم نجات دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به سخنانی از امام علی(ع) در مذمت دنیا و پرداخت صرف به نعمتهای آن اشاره و عنوان کرد: پرداخت صرف به دنیا،  اقتدا کردن به حیوانات و عملی بسیار قبیح است که انسان عاقل و متدین باید از آن اجتناب کند./936/201/ب2

ارسال نظرات