۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۴۷۳۸۱
یکی از علمای عراق:

جلوگیری از نفوذ ایران اولویت برنامه‎های آمریکاست

یکی از علمای عراق با اشاره به اولویت های مختلف دولت ها خاطرنشان کرد که مبارزه با تروریسم وظیفه همگانی است.
آیت‌ الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، امروز طی پیامی از رشادت قهرمانانه نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس و مجاهدان بسیج مردمی در عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه در نزدیکی موصل تقدیر و تشکر کرد.

وی بر ضرورت حفظ وحدت بین اقشار مختلف مردم عراق تاکید کرد و افزود: اقشار مختلف مردم، احزاب و جریان‎های سیاسی باید در یک صف از مجاهدان عراقی برای مبارزه با جریان‎های تکفیری و تروریستی حمایت و پشتیبانی کنند.

آیت الله مدرسی با انتقاد از حمایت برخی کشورها از تروریسم خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کشورها حمایت لجستیکی و انسانی از تروریسم در خاورمیانه می کنند.

وی دیدگاه و اولویت برنامه‎های هر کشوری نسبت به تروریسم را مختلف دانست و تصریح کرد: اولویت برنامه‎های ترکیه جلوگیری از تهدیدات کردها برای دولتشان است. اولویت آمریکا و همپیمانانش در منطقه سرنگونی دولت سوریه و جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است اما متاسفانه در عراق اولویت سیاستمداران تقویت احزابشان است.

این عالم عراقی مبارزه با تروریسم را وظیفه همگانی دانست و بیان داشت: علمای امت اسلامی باید مردم را نسبت به پیامدهای حضور تروریسم در کشورهایشان آگاه کنند. تروریسم در هر کشوری موجب نابودی آینده مردم آن کشور خواهد شد بر همین اساس باید هر چه سریعتر نسبت به نابودی کامل آن قیام کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات