۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۴۷۳۸۴
آیت الله صفایی بوشهری:

ذره ای از خاک ایران با مجاهدت رئیسعلی دلواری به دست دشمن نیفتاد

آیت الله صفایی بوشهری گفت: با مجاهدات و تلاش ها و مبارزات رئیسعلی دلواری ذره ای از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه در بوشهر با اشاره به روز 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز ملی استعمار، کشور انگلیس را به عنوان کشوری استعارگر در تاریخ بشریت عنوان کرد و گفت: انگلیس چهار بار در طول تاریخ به استان بوشهر حمله کرده است اما بزرگانی همچون رئیسعلی دلواری و مجتهدان این استان با مقاومت و رشادت در برابر استعمار پیر ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، افزود: اقدام دلاورانه و شجاعت بزرگان این استان در آن زمان سبب شد تا انگلیس از آن موقع جرأت حمله به استان بوشهر را نداشته باشد و این مرهون حماسه آفرینی ها و شجاعت این بزرگان است.

وی سرنوشت جنوب کشور در آن زمان را در نبود رئیسعلی دلواری و مجتهدان استان بوشهر همچون سرنوشت کشور بحرین عنوان کرد و ابراز داشت: با مجاهدات و تلاش ها و مبارزات رئیسعلی دلواری ذره ای از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: درحالی که برخی کشورها از جمله آمریکا در ساخت، توسعه و استفاده از آنها برنامه ریزی می کنند  اما کشور ایران بر اساس اعتقادی که دارد و بر مبنای فقه اسلامی هیچگاه سلاح های شیمیایی و هسته ای را تولید نمی کند.

امام جمعه بوشهر خواستار افزایش توان دفاعی ایران شد و خاطرنشان کرد: امروزه بیش از پیش باید به آموزش در عرصه نظامی و دفاعی توجه شود چرا که در دنیایی که ظلم، جور، سلطه‌گری و نظام حقوق بشری در اختیار زورگویان است باید صنایع نظامی، دفاعی و جنگ‌افزارها برای ارتقای توان دفاعی افزایش یابد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و افزود: نیاز است مردم در زندگی روزمره خود با بهره گیری از کردار ائمه معصومین(ع) این رفتارها را در جامعه تسری دهند.

وی فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) با حضرت فاطمه(س) را تبریک گفت و بر ضرورت از ازدواج آسان، با عقلانیت و آگاهی تأکید کرد./833/201/ب2

ارسال نظرات