۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۴۷۳۸۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برجام مصداق بارز تداوم دشمنی‌ها است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تجربه گذشته و مطالعه تاریخ، عقل و منطق و دین به ما می‌گوید مراقب دشمنان باشیم تا بار دیگر فریب نخوریم؛ در زمینه برجام هیچ خیر و برکتی به همراه نداشته است چراکه چیزهای بسیاری را دشمن از ما ربود، از این رو برجام مصداق بارز تداوم دشمنی‌ها است.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد النبی این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز ازدواج مولای متقیان حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، گفت: جوانان ما باید درباره میزان مهریه، احترام به یکدیگر، تکریم بزرگترها، تکریم فرزندان و نحوه برخورد با همسر را از این بزرگواران بیاموزند و آن را در زندگی بکار بندند.

وی در ادامه افزود: اگر خدا را ناظر اعمال خود بدانیم هرگز خطا نمی‌کنیم و در مسیر حق حرکت کرده و با ایمان زندگی خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیات سوره حشر، اظهار کرد: آیات این سوره اهل ایمان و افرادی که ایمان آورده‌اند را به تقوا دعوت می‌کند که تقوای الهی پیشه کنید، چراکه خداوند از اعمال و کارهایی که انجام می‌دهید آگاه است.

عالم محضر خداوند است و در محضر خداوند نباید معصیت کرد

امام جمعه قزوین عنوان کرد: افرادی در جامعه هستند که رضایت خداوند در زندگی آنان مشاهده نمی‌شود، این در حالی است که افرادی در جامعه وجود دارند که هیچ چیز نمی‌تواند آن‌ها را از یاد خداوند غافل کند و تمام کارهای خود را برای رضای خداوند انجام می‌دهند چرا که عالم محضر خداوند است و در محضر خداوند نباید معصیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه هر فردی که خود را بشناسد موجب شناخت خداوند هم می‌شود، تصریح کرد: هر کسی که خداوند را فراموش کند موجب گمراهی می‌شود و آیات خداوند را به فراموشی می‌سپارد چرا که نادیده گرفتن خداوند موجب از بین رفتن علم و دین انسان می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: ایمان مردم با کلام قرآن، ائمه اطهار(ع)، بزرگان و علمای دین تکمیل می‌شود و انسان‌های مفسد افرادی هستند که ارتباطی با خداوند ندارند و از پوشش ایمان بیرون آمده‌اند و از خداوند فاصله گرفته و خداوند را فراموش کرده‌اند.

رییسعلی دلواری نماد بارز مبارزه با استعمار است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز مبارزه با استعمار، خاطرنشان کرد: رییسعلی دلواری نماد بارز مبارزه با استعمار است و ما هم باید از تاریخ درس بگیریم و ریشه‌های استعمار را بخشکانیم، از این رو با توجه به قرآن کریم، پیامبر اکرم‌(ص)، ائمه اطهار‌(ع)‌، عقل‌، منطق و سیاستمداران، دشمن تمام شدنی نیست بلکه باید دشمنی بین خود را به همدلی و وحدت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اظهار کرد: باید در بین خود با دشمن بجنگیم چرا که مردم یک کشور دشمن یکدیگر نیستند اما نسبت به دشمنان بیرون از خود باید خشونت داشته باشیم تا ریشه فتنه از بین برود.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام محمدتقی‌(ع)، افزود: در روایتی از این امام نقل شده که امر به معروف و نهی از منکر حیات داشته و اثرگذار هستند و هرکس آنها را یاری کند خداوند به او عزت خواهد داد.

امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت دینی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف در زندگی ائمه معصومین(ع)، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای شرعی و یک رسالت دینی است و هرکس آن را بخوبی انجام دهد به عزت و کرامت می‌رسد و هرکس آن را خفیف و ضعیف بشمرد خوار می شود زیرا امام حسین(ع) هم برای احیاء این فریضه به شهادت رسید.

وی در ادامه افزود: متأسفانه امروز دشمن با تهاجم فرهنگی و با استفاده از رسانه های مجازی و ماهواره توانسته مسیر زندگی جوانان ما را تغییر دهد و در نتیجه با تأخیر در امر ازدواج و افزایش سن جوانان، افزایش طلاق را در سطح جامعه رقم بزند.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه بر اثر تهاجم‌های فرهنگی گاهی محافل عروسی‌ها در ابتدای زندگی با گناه آغاز می‌شود، ابراز کرد: چگونه می توان انتظار داشت زندگی‌هایی که با چنین شیوه‌هایی آغاز می‌شود، به طلاق و جدایی نینجامد.

وی در ادامه افزود: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام‌(ص)، هر کسی برای خدا و اجرای فرمان الهی ازدواج کند لیاقت ولایت خدایی را به دست آورده و از همه تاریکی‌ها بیرون می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اعتماد به دشمن به کتاب خدا، سیره پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع)، عقل و منطق در تضاد است گفت: آخرین تجربه تلخ و بدعهدی از ناحیه دشمن قصه پرغصه برجام بوده که افرادی به دلیل اعتماد به دشمنان دچار پشیمانی شده‌اند و این اعتماد به دشمنان در زمینه برجام هیچ خیر و برکتی به همراه نداشته است چراکه چیزهای بسیاری را دشمن از ما ربود.

اگر فکر کنیم دشمنی‌ها تمام شدنی است در اشتباه هستیم

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای برجام اظهار کرد: اگر فکر کنیم دشمنی‌ها تمام شدنی است در اشتباه هستیم و آسیب‌های بیشتری خواهیم دید اما باید کینه‌های بین خود را تبدیل به دوستی و مودت کنیم و با یکدیگر مهربان باشیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: تجربه گذشته و مطالعه تاریخ، عقل و منطق و دین به ما می‌گوید مراقب دشمنان باشیم تا بار دیگر فریب نخوریم از این رو برجام مصداق بارز تداوم دشمنی‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به عاقبت دست‌اندرکاران برجام، ابراز کرد: کسانی که برای برجام دست و پا می‌زدند و به مردم قول می‌دادند امروز شرمنده شده‌اند و حال که عزت و آبرویشان از بین رفته خودشان اظهار ندامت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: آنها که بصیرت بیشتری دارند می‌گویند برجام نه تنها دستاوردی نداشته بلکه خیلی چیزها را از ما گرفته است.

 قراردادهای مشکوک نفتی در تداوم آسیب های برجام است

 وی در ادامه با اشاره به پیامد‌های برجام، گفت: پس از برجام دشمنان مسائل دیگری را هم برای ما پیش بینی کرده‌اند که از جمله آنها قراردادهای مشکوک و شتاب زده نفتی است که شرایط بدی را برای اقتصاد ما رقم خواهد زد.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با بصریت و هوشیاری این موضوع را بررسی کنند و نگذارند خسارتی به مردم تحمیل شود.

 ۱۷ شهریور زمینه سرنگونی رژیم ستم‌شاهی

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز 17 شهریور سال 57، گفت: جنایات شاه در ۱۷ شهریور به اوج خود رسید، این روز بسیار سختی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که در آن رژیم منحوس پهلوی دستور قتل عام مردم را صادر کرد اما شاه با این اقدام خود در واقع زمینه سرنگونی خود را فراهم کرد.

امام جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: به همین شکل امروز همین کار از سوی عربستان جنایتکار در یمن در حال وقوع است، حکومت سعودی با ظلم و ستم در یمن و حمایت از داعش در عراق و سوریه و ممانعت از ورود حجاج ایرانی به سرزمین وحی زمینه سرنگونی خود را فراهم می‌سازد و امیدواریم سرنوشت شاه هم نصیب آل سعود شود.

وی در پایان گفت: به فرموده خدواند رحمان عذاب سخت و دردناک الهی به همه ظالمان چشانده خواهد شد و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ما از هر چه بگذریم از آل سعود نمی‌گذریم./873/201/ب2

ارسال نظرات