۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۴۷۴۱۶

واکنش روحانی بحرینی به تعطیلی بزرگترین نماز جمعه شیعیان

یکی از روحانیان بحرین در واکنش به تعطیلی چند هفته ای نماز جمعه منطقه الدُراز اظهار داشت که این نماز جمعه هیچگاه عامل فتنه و فساد نبوده است.
حجت الاسلام محسن الغریفی از روحانیان شیعه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، حجت الاسلام سید محسن الغریفی امام جمعه منطقه الدُراز بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، در واکنش به تعطیلی چند هفته ای نماز جمعه این منطقه از سوی آل خلیفه گفت: منبر جمعه مسجد امام صادق(ع) سرشار از خیر و صلاح برای کشور و مردم است و همواره شاهد بیان سخنان مخلص بر روی این منبر هستیم.

وی نماز جمعه را صدای هدایت و تقریب عنوان کرد و افزود: نماز جمعه منطقه الدُراز هیچگاه عامل فتنه و شرارت و فساد و خشونت نبوده است و همیشه به دغدغه های وطن و همه شهروندان توجه می شود.

این روحانی بحرینی با اشاره به اینکه علما و روحانیان شیعه تنها خیر و صلاح کشور را می خواهند، تصریح کرد: همگان باید مقدمات برگزاری نماز جمعه و ایفای نقش شرعی و ملی آن را فراهم کرده و راه را برای مشارکت گسترده نمازگزاران در این مراسم عبادی را بگشایند.

حجت الاسلام غریفی نماز جمعه را عامل وحدت و رشد جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: مصلحت وطن در حمایت از نماز جمعه و افراد مخلص این وطن است. نماز جمعه از شعائر بزرگ الهی به شمار آمده و بر همین اساس است که نماز جمعه به عنوان حج فقرا و روز جمعه به عنوان عید مسلمانان قلمداد می شود.

وی تأکید کرد: نماز جمعه و جماعت یک فریضه معمولی با هدف اجتماع مردم نیست، بلکه پایگاه اساسی ایستادگی در مسائل مهم امت محسوب می شود. نماز جمعه، پایگاها بیداری و رشد و تهذیب و بصیرت است./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات