۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۴۴۷۴۳۹
آیت الله صدیقی:

دین منهای سیاست و اهتمام به امر مسلمین بی دینی و نفاق است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دین منهای سیاست، جهاد، مدیریت و اهتمام به امر مسلمین بی دینی و نفاق است، گفت: حضور جوانان در مسجد به معنای حضور اسلام ضد ابتذال است.
آیت الله کاظمی صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه جمعه 12 شهریورماه در مراسم افتتاحیه سومین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در دانشگاه شهید بهشتی مشهد خطاب به فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: شما سنگرنشین در جهاد کبیر که مجموعه ای از جهاد اکبر که جهاد با خودیت خودمان و عبور از خود و رسیدن به خدا است، هستید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چهار معرفت، معرفت پایه های بشری هستند، اظهار کرد: خداوند متعال که انسان را خلق و در این عالم او را کرسی نشین کرد و به او خلافت و ولایت را داد تا به این چهار معرفت برسد.

وی علم را نخستین معرفت بشری عنوان کرد و افزود: ولی هر علمی، آدم را آدم نمی کند و علمی که معلمش خدا باشد، چرا که قرآن بار عشقی دارد و در مسیر جذب تربیت می کند چرا که وقتی انسان گرفتار حجاب است خود علم هم حجاب می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بدترین بت، بت نفس است، تصریح کرد: این سیاسیون خودخواه، خودشیفته، طلبکار و جسور به دین اگر سواد نداشتند این طور احساس بزرگی نمی کردند چرا که سواد به این افراد احساس بزرگی داده است.

در اسلام آدمیت مقدمه حریت است

وی با بیان اینکه انسان اگر اساس کارش رسیدن به خدا نباشد علم خودش هم مانع، حصار و زندان است، اظهار کرد: علم، خدا را از انسان می گیرد و انسان را خودرأی و مستبد می کند و انسان متکبر تنها می شود و با هیچکس نیست.

وی ادامه داد: در رأس همه حجابها، حجاب نفس است که اگر انسان توانست خودشکنی کند این بت شکنی بزرگی است و علم واقعی، علمی است که راه را روشن می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اسلام بنا بر این است که انسان با اراده و آزادی خودش را از خودش سلب کند و بگوید فقط اراده خداوند در کار است و این آدم، آدمی است که دم از آزادی می زند و در اسلام آدمیت مقدمه حریت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه، گفت: دعا، مکتب توحید، معرفت و عروج انسان است و اسلام امروز گرفتار غربت و ولایت گرفتار مظلومیت است و بصیرت نیاز است.

بصیرت در مسیر تقوا و آزادی ایجاد می شود

آیت الله صدیقی با بیان اینکه بصیرت در مسیر تقوا و آزادی ایجاد می شود، اظهار کرد: خودمحوری، خودخواهی، زیاده خواهی و ریزه خواری ضد بصیرت است و کسی که دین ندارد عقل هم ندارد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم 100 آیه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به برائت و دشمن شناسی اشاره دارد، گفت: ما خود را گم کرده ایم و باید خودمان را بشناسیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان معرفت های بشری، گفت: سومین معرفت بشری این موضوع است که باید بفهمد کجا می رود و به عاقبت بخیری فکر کند و باید فهمید که با این سبک زندگی ما به کجا می خواهیم برویم.

نفوذی خطرش بیشتر از دشمن آشکار است

وی ادامه داد: حرام خوری و پاک دست نبودن ما را به امام حسین(ع) نمی رساند بلکه دور می سازد و چهارمین معرفت بشری دشمن شناسی است و باید نفوذیها را شناخت چرا که نفوذی خطرش بیشتر از دشمن آشکار است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان توصیه های خود به فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: حضور شما جوانان در مسجد به معنای حضور اسلام ضد ابتذال است.

وی با بیان اینکه دین منهای سیاست، جهاد، مدیریت و اهتمام  به امر مسلمین بی دینی و نفاق است، ادامه داد: سراسر قرآن کریم تدبیر و عزت برای جامعه اسلامی است و قوانین بین المللی، جنگ ، تربیت، قضاوت و سیاست و همه ابعاد بشر در قرآن انعکاس دارد.

امام جمعه موقت تهران با اینکه در شرایطی که وزیر علوم هیچکاری به حجاب دانشگاهها ندارد، گفت: شما فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد بایستی با بصیرت و مجهز به علم و دانش، علمایی را که راکد شدند، در آنها شعله عشقشان را روشن کنید چرا که مسجد کانون تفکر است که انسان را از وابستگی به دنیا رها سازد./934/201/ب2

ارسال نظرات